سیلاب ۲۶ رشته قنات را در کاشان خراب کرده است

خسارت سیلاب به برخی زیرساخت‌ها در کاشانکاشان فردا _ مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان گفت: بارندگی‌ و جاری‌شدن سیلاب در 15 روز گذشته موجب تخریب 26 رشته قنات کشاورزی و آب آشامیدنی در این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا، جواد مزورعی افزود: سیلاب همچنین افزون بر تخریب 2 دستگاه پل در شهرهای بزرک و قمصر، به آب‌گرفتگی 64 باب ملک منجر شد که نیازمند تعمیر هستند.

وی با اشاره به این‌که بر اثر جاری‌شدن این سیلاب‌ها برخی تاسیسات و معابر شهرهای کاشان، قمصر، کامو و چوگان، جوشقان قالی و برزک دچار آب‌گرفتگی و خسارت شده‌اند، افزود: تخریب و شکستگی بندهای آبخیزداری خاکی ساخته شده در اطراف املاک و تاسیسات کشاورزی نیز از دیگر زیان‌های این بارش بود.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان، تخریب بخشی از کانال‌های انتقال آب کشاورزی و شبکه‌های آبیاری نوین و تجمیعی، تخریب دیوار باغ‌ها و راه‌های دسترسی بین مزرعه‌ها، شکستگی خطوط توزیع آب و گاز در روستاهای قزاآن و دره و تخریب جاده‌ها و پل‌ها در جاده کاشان – قهرود را از دیگر خسارت‌های سیلاب در این شهرستان برشمرد.

وی همچنین آسیب‌های وارده به تاسیسات و معابر روستاهای جوینان، قهرود، قزاآن، اسحاق‌آباد، غیاث‌آباد، تتماج، دهزیره، شجاع‌آباد، نشلج، کله و ارمک را یادآور شد و اضافه کرد: برآورد ریالی خسارت‌ها از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در حال انجام است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.