۶۹۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز ۹۸ از کاشان دیدن کردند

علیرضا عبدالله‌زاده مسئول برنامه‌ریزی و آمار ستاد خدمات سفر کاشانکاشان فردا _ مسئول برنامه‌ریزی و آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان، از بازدید بیش از  ۶۹۰ هزار گردشگر، از آثار تاریخی کاشان در تعطیلات نوروز  ۹۸ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان، علیرضا عبدالله‌زاده گفت: 965 هزار و 869 نفر گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از تاریخ 28 اسفندماه 97 تا پایان روز 16 فروردین‌ماه 98 بازدید کردند.

عبدالله‌زاده اعلام کرد: این آمار بر اساس بازدید از 22 اثر تاریخی (10 اثر تاریخی، 6 اثر مذهبی، 4 موزه ، یک اثر دست‌ساز و یک مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی) در چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک است.

وی با اشاره به این‌که 11 هزار و 448 نفر از کل آمار بازدیدکنندگان گردشگران خارجی بودند گفت: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان با 227 هزار و 60 نفر رتبه نخست و خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی، عباسیان، موزه ملی کاشان، محوطه باستانی سیلک و حمام سلطان امیراحمد به ترتیب رتبه‌های دوم تا هفتم بازدید گردشگران را به خود اختصاص دادند.

دبیر کمیته گردشگری الکترونیک شهرستان کاشان، با اشاره به کاهش 5 درصدی بازدیدهای گردشگران داخلی و خارجی از مجموع آثار تاریخی کاشان در نوروز 98 نسبت به ایام نوروز 97 افزود: خانه‌های تاریخی بروجردی افزایش 17 درصدی، طباطبایی افزایش 36 درصدی، عباسیان 28 درصدی و باغ فین کاشان کاهش 30 درصدی بازدید گردشگران داخلی و خارجی را داشت.

عبدالله‌زاده، با تاکید بر این‌که آمار افزایش بازدید خانه‌های تاریخی کاشان نشان‌دهنده علاقه‌مندی گردشگران به معماری اصیل ایرانی است تصریح کرد: برگزاری تورهای کاشان‌گشت یکی از دیگر از عوامل رشد بازدید گردشگران از خانه‌های تاریخی این شهر بود.

وی اظهاداشت: مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان نیز در نوروز 98 نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 96 درصد رشد بازدید گردشگران را داشت.

به گفته وی، خانه تاریخی بروجردی کاشان در بین آثار تاریخی کشور در رتبه شانزدهم بازدید گردشگران قرارگرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.