تشکیل کمیته تخصصی مطالعات سیل در پارلمان شهری

علی رسول‌زاده رئیس شورای شهر کاشانکاشان فردا – رئیس شورای شهر کاشان از تشکیل کمیته تخصصی مطالعات، تحقیقات و بررسی سیل در این شورا خبر داد.

به گزارش کاشان آنلاین، علی رسول‌زاده، در نخستین نشست شورا در سال ۹۸ گفت: با وقوع سیل اخیر چیزی که در مملکت پیش‌بینی نشده بود این بود که اگر مدیریت‌ها بهتر و بیشتر و با پیش‌بینی انجام می‌شد، از بروز خیلی از مسائل جلوگیری می‌کرد.

رسول‌زاده با اشاره به این‌که سیل در کاشان با وضعیت رودخانه‌ها بحث تازه‌ای نیست و همه باید در این راستا همفکری و کمک کنند گفت: مسئولیت رخداد سیل در بلوار امام رضا (ع) و قسمت بالای دارالسلام به دست شهرداری و شهر نبود و مرتبط با مسئولین آبخوان‌داری بود.

او خاطرنشان ساخت: چه بخواهیم چه نخواهیم شهر را شهرداری اداره می‌کند. پیشنهاد من این است که یک کمیته واقعی در شورا تشکیل دهیم و از ارگان‌های مرتبط دعوت کنیم با آسیب‌شناسی و بررسی و پیش‌بینی سال‌های آینده، راه‌کار اساسی برای بهره‌برداری و استفاده از سیلاب‌ها پیدا کنیم.

رئیس شورا تصریح کرد: این کمیته با حضور مهندس وکیل و ناظم‌رضوی که به مباحث تخصصی و رودخانه‌ها و مسایل آن در سال‌های گذشته اشراف دارند، می‌تواند با همکاری کارشناس مربوطه کار کارشناسی و اساسی انجام دهد و با جمع‌بندی موارد و مطالبه‌گری تهدیدها را به فرصت تبدیل و از بروز مشکلات جلوگیری کند.

رسول‌زاده با بیان این‌که جبران خسارت‌های سیل به‌نوعی بر شورا و شهرداری تحمیل می‌شود یادآور شد: تشکیل کمیته قوی و همه جانبه مطالعاتی سیل تا ۱۰ روز آینده با ارایه یک برنامه مدون، خوب و مرتبط ضروری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.