ناپایداری هوای دشت کاشان ادامه دارد

هوای تاپایدارکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: پدیده غالب جوی برای روزهای پایان هفته جاری منتهی به شنبه آینده به صورت ابری با بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو به ایسنا اعلام کرد: دمای هوای دشت کاشان، امروز دوشنبه 24 درجه است که در روز جمعه به 27 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اما شنبه ۲۴ فروردین‌ماه با سه درجه کاهش به 24 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که در مناطق کوهستانی حدود پنج درجه سردتر از دشت پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی توصیه کرد: محلول‌پاشی گلستان‌های گل محمدی بخش مرکزی شهرستان در مرحله شروع تشکیل غنچه نیز در این مدت انجام شود و با توجه به بارش‌های مؤثر اخیر از آبیاری بی‌مورد مزارع گندم، جو، باقلا و… خودداری کنند.

وی افزود: غله‌کاران با توجه به بارندگی‌های اخیر و شرایط جوی مناسب در روزهای آخر هفته ضمن محلول‌پاشی مزارع، نسبت به پایش بیماری زنگ غلات در مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده، با استفاده از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی به مبارزه با آن بپردازند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: گلخانه‌داران با توجه به وزش بادهای فصلی بهار که به صورت لحظه‌ای اس، نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش گلخانه توجه لازم را داشته باشند و باغداران نیز مبارزه علیه بیماری لکه غربالی درختان میوه هسته‌دار ( مخصوصاً قیسی) پس از تشکیل میوه و مبارزه علیه زنبور سیاه گوجه‌سبز اقدام کنند.

ارغوانی با اشاره به حضور شهروندان در طبیعت تأکید کرد: با توجه به بارش باران رگباری در طول هفته، از ساکن‌شدن یا حرکت در مسیر آبراهه‌ها خودداری کرده و با توجه به پدیده باد شدید از روشن‌کردن آتش در زمان حضور در مراتع، خودداری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.