۱۳۰۰ کیلو خوراکی فاسد در آران و بیدگل معدوم شد

1.3 تن مواد خوراکی فاسد در آران و بیدگل معدوم شدکاشان فردا – مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از کشف، جمع‌آوری و از بین‌بردن 1.3 تن مواد خوراکی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از آغاز طرح سلامت نوروزی 1398 تا کنون در این شهرستان خبر داد.

علی اعتصام سه‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه به ایرنا گفت: مواد غذایی معدوم‌شده شامل 900 کیلوگرم آبلیموی فاسد خانگی و بقیه گوشت قرمز، مرغ، شیرینی و انواع مواد غذایی بود که از فروشگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان جمع‌آوری شده‌بود.

اعتصام افزود: همچنین از آغاز طرح سلامت نوروزی تا کنون بیش از 953 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 195 مورد بازدید از اماکن عمومی و 506 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی صورت گرفته است.

وی اضافه‌کرد: بیش از 200 کارت سلامت و 28 اخطاریه بهداشتی نیز در این مدت صادر شد و 37 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، 93 مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی برای آزمایشات میکروبی، سه اخطار تعطیل، معرفی سه پرونده تخلف بهداشتی به مرجع قضائی و برگزاری 9 جلسه آموزشی از دیگر اقدام های انجام شده بود.

مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل توصیه کرد: مصرف‌کنندگان مواد خوراکی هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا توجه کرده و در صورت مشاهده عرضه محصولات تاریخ مصرف گذشته یا غیربهداشتی، موضوع را به شماره 190 سامانه مدیریت ارتباطات مردمی گزارش دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.