جداکردن اصفهان شمالی ضروری است

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده کاشان، آران و بیدگل در مجلس گفت: با توجه به کندی تفویض اختیارات در استان اصفهان،‌ جداکردن اصفهان شمالی و تفویض اختیار ضروری است.

سید جواد ساداتی‌نژاد به خانه ملت، توضیح داد: همه نمایندگان استان اصفهان با این قضیه موافق‌اند که در استان اصفهان بروکراسی، پیچیده و طولانی است و تفویض اختیارات به کندی صورت می‌گیرد و قوانین 120 درصدی اجرا می‌شود و این‌ها باعث شده که روند توسعه در استان در سال‌های اخیر کُند شود.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: در تمام سال‌های گذشته در مجلس همیشه در تمام جلسات، بحث تفویض اختیار را داشتیم؛ حتی یک ریال پول از استانداری نمی‌خواهیم بلکه فقط یک برگه کاغذA5 برای تفویض اختیار می‌خواهیم، شهر کاشان به عنوان دومین شهر بزرگ در شمال استان اصفهان است، فرمانداری کاشان فرماندار ویژه شد ولی باز هم اتفاقی نیفتاد.

وی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد یک سالن بدنسازی در کاشان ایجاد کند، غیر از این‌که 6 ماه طول می‌کشد، باید چند بار هزینه کند و به اصفهان برود. متاسفانه در این جاده‌ها فقط 500 نفر کشته برای کار اداری دادیم. سال 97 حدود 20 میلیارد تومان فقط ماموریت اداری داده شده که این مبلغ غیر از بخش خصوصی است. این‌ها همه هدررفتن سرمایه ملی است. می‌توان با این رقم 20 مدرسه ساخت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: استاندار نمی‌رسد. حتی سالی یک‌بار هم سهم یک شهرستان نمی‌شود که یک ظلم بزرگی اول به اصفهان و بعد به مردم است. اصفهان شهر تمدن، فرهنگ و میراث امروز در جهان جایگاه دارد اما امروز دچار مشکلات بزرگی است و به آن رسیدگی نمی‌شود.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: اگر یک استاندار بر روی زاینده‌رود تمرکز کرده بود، مشکلاتی از جمله بی‌آبی پیش نمی‌آمد. اکنون به لطف رحمت الهی چند روز باران آمده است؛ برای اصفهان بهتر است که همیشه باشکوه و پایتخت فرهنگ باشد اما اسم این قسمت شمالی را نیز اصفهان شمالی گذاشتیم یعنی اصفهان برای همه است و قصد نداریم اسم اصفهان را برداریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.