پایش زیست محیطی ۴۵۵ واحد صنعتی در کاشان

حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از پایش زیست محیطی ۴۵۵ واحد صنعتی و خدماتی در سال ۹۷ از سوی این اداره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خادمی گفت: از این پایش‌ها ۲۶ مورد منجر به نمونه‌برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره و صدور اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطی برای ۱۵۲ واحد شد، و براساس اطلاعات جمع‌آوری شده، فهرست صنایع آلاینده نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

به گفته وی، ۷ هزار نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت آن اداره انجام شد که منجر به ۳۶ مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط ۱۴ قبضه اسلحه مجاز و ۴ اسلحه غیرمجاز به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آن‌ها شده است.

خادمی، با تاکید بر آموزش، ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، مدارس و … در طول سال گفت: این اقدامات در روز طبیعت، هفته زمین پاک، هفته محیط زیست، هفته هوای پاک و روز درختکاری با اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی از جمله شرکت در برنامه‌های آموزشی کانون‌های تابستانه و حضور برنامه کاشانه در منطقه حفاظت شده و برنامه‌های متنوع دیگر توسط واحد روابط عمومی و آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، اعلام کرد: طرح محیط‌یار با حضور ۲۰ هزار دانش‌آموز در ۱۳۰ مدرسه و طرح محیط‌بان با حضور ۱۴۰۰ دانش‌آموز در ۲۳ مدرسه در این سال اجرا شد.

شهرستان کاشان دارای حدود ۱۲۰۰ واحد صنعتی، ۸۰ معدن فعال و همچنین ۲۴۱ مرغداری است و ۶۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در این شهرستان قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.