آثار تاریخی ریشه قرآنی و وحیانی دارند

نشست مشترک دادستانی و دادگستری و میراث فرهنگی کاشانکاشان فردا – دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: مدیران حوزه قضایی شهرستان به خوبی بر اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی ارزش‌مند منطقه واقف هستند.

به گزارش کاشان آنلاین، محمد تکبیرگو که همراه شماری از قضات شهرستان کاشان در نشستی با رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان و گروهی از کارشناسان این اداره شرکت کرده بود با بیان این‌که آثار تاریخی هویت و اصالت یک جامعه را معرفی می‌کند یادآور شد: این آثار از سوی دیگر ریشه قرآنی و وحیانی دارند و مدیران حوزه قضایی شهرستان از هر دو جنبه هویت و اصالت و ریشه معنوی به خوبی بر اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی ارزشمند منطقه واقف هستند.

وی با اشاره به جایگاه شهر تاریخی کاشان نزد گردشگران خارجی افزود: موضوع امنیت این گروه از گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه حوزه‌ها از میراث فرهنگی تا دستگاه‌های انتظامی و قضایی باید در ایجاد امنیت حداکثری گردشگران خارجی بکوشند، لذا در این زمینه ضابطین عام و خاص باید تحت آموزش قرار گیرند.

در این نشست همچنین سیروس افضلی رئیس دادگستری کاشان تشکیل جلسات بین بخشی بین ادارات در رفع مشکلات متعارف را سودمند دانست و یادآور شد: کاشان شهری است که با دو عنصر میراث فرهنگی و تاریخی غنی و شهر مذهبی در ایران شناخته شده است که در حوزه تاریخ و میراث با آن همه ابنیه‌ی ارزشمند به ارث رسیده از گذشتگان لازم است تا در راه حفظ و صیانت از آن‌ها بکوشیم.

وی با بیان این که در راه حفظ ارزش‌های تاریخی و فرهنگی کاشان، خلأ قانونی نداریم تصریح کرد: ابینه‌ی تاریخی کاربرد هویتی – اقتصادی و فرهنگی دارند و نهایت همت در حفظ و حراست از آنها ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان نیز در بخشی از این نشست با اشاره به آمار سازمان جهانی گردشگری که هر گردشگر خارجی با ورود خود به کشوری دیگر به طور متوسط 1350 دلار ارز وارد آن کشور می‌کند یادآورشد: با این نکته به سادگی می‌توان دریافت ارزش و جایگاه حوزه گردشگری و پتانسیل جذب ثروت و رونق اقتصاد و نقش آن در توسعه پایدار جوامع به چه میزان است.

مهران سرمدیان همچنین با ارائه آمار تفکیکی سالیانه از میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی طی سال‌های اخیر به کاشان، به بیان برخی مشکلات و دغدغه‌های موجود در بخش میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و با تشکر از همکاری‌های حوزه قضایی شهرستان با بخش میراث فرهنگی و گردشگری طی ادوار و سالیان اخیر، خواستار استمرار تعاملات و همکاری‌ها در حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های امروز شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.