زنی بعد از ۲۷ سال، از کما برخاست!

منیره عبدالله زنی که بعد از ۲۷ سال از کما برخاستکاشان فردا – خبر دیگری که امروز سر و صدا به پا کرده، این بوده که مونیره عبدالله -یک شهروند اماراتی- که در سال ۱۹۹۱ تصادف کرده بود و هوشیاری بسیار اندکی داشت، ژوئن سال پیش هوشیاری خود را به دست آورده و حالا دیگر او قادر به مکالمه هم هست!

در زمان تصادف، یک اتوبوس مدرسه به خودرویی که این زن و پسر ۴ ساله‌اش در آن بودند، برخورد کرد. مادر پسر خودش را بغل کرد و بدن خودش را حائل کرد تا کودک آسیب نبند، اما خودش دچار مشکل شد و به وضعیت هوشیاری نباتی رفت.

هنوز اطلاعات دقیق پزشکی در مورد تحلیل و توجیه این مسئله منتشر نشده است.

«به گزارش روزنامه نشنال، منیره بالاخره بعد از ساعت‌ها به بیمارستان منتقل شد و از امارات به لندن در بریتانیا انتقال داده شد. آن‌جا بود که پزشکان او را در وضعیت “نباتی” تشخیص دادند.

او سپس به شهر العین در مرز امارات با عمان انتقال یافت و چندین بار به علت مقررات شرکت‌های بیمه بین مراکز درمانی مختلف جابه‌جا شد.

این زن چند سال در این وضعیت باقی ماند و از طریق لوله تغذیه شد. سپس پزشکان از طریق فیزیوتراپی سعی کردند مانع از تحلیل عضلات و ماهیچه‌های او شوند.

در نهایت، دادگاه سلطنتی امارات در ابوظبی، منیره عبدالله را مستحق دریافت کمک مالی دانست و به این ترتیب او در سال ۲۰۱۷ به آلمان انتقال داده شد.

در آلمان پزشکان چند عمل جراحی بروی او انجام دادند تا عضلات و ماهیچه‌های دست و پای او را ترمیم کنند و داروهایی برای بهبود وضعیت او تجویز کردند تا او را از ضعف جسمانی نجات دهند.

یک سال بعد، عمر (فرزند او)با مسئولان بیمارستان بر سر اتاق مادرش مجادله کرد. مجادله‌ای که خودش می‌گوید احتمالا دوباره باعث نگرانی مادرش از سلامت پسرش شده و همین یک شوک دوباره به منیره داده است.

“او (منیره) صداهای عجیبی از خود در می‌آورد. من پزشکان را سریعا صدا می‌کردم اما آن‌ها می‌گفتند همه چیز نرمال است.”

“سه روز بعد، من با شنیدن نام خودم از خواب بیدار شدم. این مادرم بود که نام من را صدا می کرد. همه این سال‌ها منتظر چنین لحظه‌ای بودم و رویای آن را در سر می‌پروراندم. از خوشحالی در پوستم نمی‌گنجیدم. او به هوش آمد و نخستین چیزی که به زبان آورد نام من بود.”

“او به تدریج هوشیارتر شد و کم‌کم می توانست درد را حس کند و مکالمه‌های کوتاهی هم داشته باشد.”

منیره اکنون به ابوظبی بازگردانده شده و مشغول فیزیوتراپی است تا دوباره بر بدن و عضلات خود مسلط شود.»

منبع یک پزشک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.