نخستین همایش تجارب خلاقانه بهورزان در کاشان برگزار شد

نخستین همایش تجارب برتر و خلاقانه بهورزان در دانشگاه کاشان فردا – نخستین همایش تجارب برتر و خلاقانه بهورزان با حضور دکتر حسین ملک افضلی مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، ملک‌افضلی در این همایش که رئیس دانشگاه، معاونین بهداشتی،آموزشی و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان حضور داشتند؛ ملک‌افضلی هدف بهورزی را تحت پوشش قرار دادن کامل مردم اعم از جسمی و ذهنی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته از هر 5 کودک یک نفر به پنج سالگی نمی‌رسید، گفت: این رقم در حال حاضر حدود 10 برابر کاهش داشته است که از آثار اقدامات بهورزان است که  سربازان گمنام هستند.

ملک‌افضلی، مراقیت‌های سلامت روان در دوران بارداری را از بارزترین اقدام دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کشور عنوان کرد و بر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها گفت: باتوجه به تغییر نیازهای انسان همگام با آن باید اقدامات به روز و باکیفیت صورت گیرد.

مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، آموزشگاه بهورزی را قلب تپنده شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: ۴۰ سال تجربه در این راستا نشانه بی‌نقص‌بودن این مدل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم، گفت: بهورزان منادیان زندگی سالم در روستاها هستند که با افزایش امید به زندگی و ارتقاء شاخص‌های سلامت در اقشار محروم جامعه، موجب ایجاد تحولی اساسی در نظام سلامت کشور شدند.

دکتر ابراهیم کوچکی، بهورزان را ورزیدترین افراد در سیستم آموزش عنوان کرد و افزود: آنان با خلاقیت و تلاش سیستم بهداشتی را تغییر دادند.

وی، با اشاره به این‌که در بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی پزشک یک یا دو روز مشغول به خدمت است، تصریح کرد: بیشترین مسئولیت خانه‌های بهداشت به عهده این عزیزان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز این همایش، تقدیر از تجارب برتر بهورزان و خلاقیت‌ها در راستای ایجاد انگیزه در سیستم، الگوبرداری سایر بهورزان از تجارب برتر همکاران خود و به اشتراک‌گذاشتن تجارب، آشنایی بیشتر سایر بخش‌های داخلی و بیرونی دانشگاه با خدمات ارزشمند بهورزان و جلب حمایت سازمان‌ها و ترغیب آن‌ها به همکاری بیشتر با بهورزان را از اهدف این همایش برشمرد.

دکتر سید علیرضا مروجی گفت: بهورزان کار خود را در دهه 60 با یک برنامه تدریجی آغاز کرده و به جایگاه کنونی رسیدند و در تمام مباحث به خصوص آموزش الگو هستند.

در این همایش که دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه در آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه  برگزار شد، جمعی از بهورزان شاغل در دانشگاه نیز در این همایش، گزارشی از پیشنهادات و برنامه‌های اجرایی خود را ارائه کردند و جوایزی به جمعی از بهورزان نمونه شاغل در دانشگاه اهدا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.