۹۰ درصد کارگران کاشانی قرارداد موقت و سفید امضا دارند

ماشاالله زهتابی دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان
عکس: صداوسیما

کاشان فردا – دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان گفت: قرارداد‌های موقت سفید امضای ۹۰ درصد کارگران کاشانی با نام‌گذاری سال با عنوان رونق تولید منافات دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماشاالله زهتابی، به مناسبت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رونق تولید امنیت شغلی و تامین معشیت در حمایت از وضعیت اقتصادی و جامعه کار و کارگری است که متاسفانه با این وضعیت قرارداد‌های موقت سفید امضای کارگری منافات دارد.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۰ هزار کارگر کاشانی ثبت‌شده و شناسنامه‌دار بیمه تأمین اجتماعی هستند که این تعداد جمعیت ۲۴۰ هزار نفری خانواده‌های کاشانی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

زهتابی، ۲۲ هزار کارگر بازنشسته کاشان با پوشش ۷۰ هزار نفری خانواده‌های آن‌ها را یادآورشد و گفت: متاسفانه از ۱۸۰ واحد تولیدی که باید شورای اسلامی کار داشته باشند، فقط ۶ واحد شورای اسلامی کار دارد و از ۴۰۰ واحد تولیدی که باید انجمن صنفی یا نماینده کارگر داشته باشد فقط ۲۰ مورد آن این انجمن را دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان خاطرنشان ساخت: هر واحد تولیدی دارای ۳۵ نفر به بالا متناسب با تعداد کارگران خود می‌تواند شورای اسلامی کار با ۳ تا ۹ عضو را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: اصل ۶ قانون کار در مورد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، قوانین مرتبط با قانون کار و تامین اجتماعی، حفاظت فنی، انجمن‌های صنفی کارگری، شوراهای اسلامی کار و نماینده کارگری است.

روز جهانی کارگر، یادمانِ اعتراضات منسجم کارگران آمریکایی است که برای نخستین‌بار در روز ۱ مه ۱۸۶۸ فراخوان اعتصاب سراسری دادند. خواست آن‌ها روزی ۸ ساعت کار به جای ۱۴ ساعت بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.