نخستین نشست مهر و میراث در کاشان برگزار شد

نخستین کمیسیون مهر و میراث با مشارکت شهرداری و میراث در کاشانکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برگزاری نخستین نشست کمیسیون مهر و میراث با حضور فرماندار، شهرداران شهرستان، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان میراث فرهنگی، برخی از مسئولین و کارشناسان سازمان دهیاری‌ها وشهرداریهای کشور و استانداری اصفهان و انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی در کاشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این اداره؛ مهران سرمدیان اعلام کرد: این کمیسیون برای نخستین‌بار در کاشان، دزفول و رامسر تشکیل و برگزار می‌شود.

سرمدیان تصریح کرد: این کمیسیون دست شهرداری‌ها را برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری، حمایت از توسعه بازارچه‌های صنایع دستی و احیای بافت تاریخی و آثار غیر منقول تاریخی باز گذاشته و زمینه تعامل و همکاری با سازمان میراث فرهنگی و هم‌افزایی در تخصیص اعتبارات و همسویی در این حوزه را بیشتر خواهد کرد.

جلال تاجیک مدیرکل د فتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این نشست به نحوه تشکیل و اهداف این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: با تشکیل این کمیسیون عملا فعالیت و همکاری شهرداری‌ها را که می‌توان چکیده اراده مردم دانست بیشتر خواهد نمود.

تاجیک افزود: فعلا 46 منطقه نمونه گردشگری در کشور داریم که متعلق به شهرداری‌هاست که از جمله آن پارک آبیدر سنندج است و این سازمان آمادگی کامل برای واگذاری کلیه کمپ‌های گردشگری به وزارت کشور را دارد.

وی اعلام کرد: این کمیسیون حاصل 4 سال فعالیت بین شهرداری‌ها با سازمان میراث فرهنگی است که و در این کمیسیون نفر اول شهرداری‌ها هستند.

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان نیز در این نشست ضمن اعلام رضایت از رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی کاشان اظهار امیدواری کرد که این کمیسیون بتواند با پیگیری‌های خود بخشی از این نیازها و اعتبارات و یژه مورد نیاز این اداره را برطرف کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.