فاز نخست طرح هادی در 38 روستای کاشان اجرا شد

بافت سنتی فرسوده روستاییکاشان فردا – مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان گفت: فاز نخست طرح هادی در ۳۸ روستا از 60 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان اجرا شد.

بهروز ستاری به تابناک اعلام کرد: در فاز نخست طرح، اقدام به آسفالت معابر روستایی با تخصیص قیر رایگان از سال 94 – 95 کردیم و تاکنون بالغ بر 400 هزار مترمربع از معابر روستایی را آسفالت کرده‌ایم.

وی به 114 سکونت‌گاه روستایی در شهرستان کاشان و 60 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار تاکنون طرح هادی تهیه و تصویب شده است که در قالب آن بتوانیم اقدام به آزادسازی معابر، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و سنگ‌فرش کنیم.

مدیر بنیاد مسکن کاشان افزود: با توجه به وسعت روستا طرح هادی در چندین فاز به اجرا در می‌آید که بدنبال اجرای این طرح تاکنون 20 درصد از معابر روستایی را آزادسازی کردیم.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 15 روستا از شهرستان کاشان قابلیت اجرای طرح بوم‌گردی و گردشگری را دارد، ادامه داد: در حال حاضر کار بوم‌گردی و گردشگری در روستای نشلج کاشان که دارای بافت با ارزش تاریخی است، با تخصیص اعتبارات ملی در دست اقدام است که نماسازی و سنگ‌فرش آن در حال اجرا است.

وی از احیاء بافت فرسوده روستاهای کاشان در قالب طرح هادی خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر 50 درصد از روستاهای این شهرستان بافت فرسوده است که نیاز به نوسازی و احیاء دارد.

ستاری با اعلام این‌که تاکنون بیش از 21 میلیارد تومان به منظور به‌سازی و نوسازی 2 هزار و 531 مسکن روستایی در کاشان اختصاص یافته است، گفت: در قالب به‌سازی و نوسازی خانه‌های روستایی وام 25 میلیون تومانی به روستائیان داوطلب داده می‌شد که امسال با افزایش 30 تا 40 درصدی مبلغ وام، امکان تسریع در ساخت‌و‌سازهای خانه هست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.