احداث ۲ شهرک بزرگ پوشاک در اصفهان و کاشان

محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهانکاشان فردا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: به‌زودی دو شهرک بزرگ پوشاک در کاشان و اصفهان احداث می‌شود که ایجاد ۲۰۰ هزار شغل را در این دو شهرستان در پی دارد.

به گزارش عامر نیوز محسن نیرومند در نشست کارگروه اشتغال اردستان اظهار داشت: واقعیت این است که تحریم‌ها به کشور ما آسیب رسانده است به نوعی که گرانی‌های اخیر مردم کشورمان را بسیار اذیت کرد.

وی افزود: از طرفی دیگر تحریم‌ها مزیت‌هایی نیز در برداشته است به نوعی که با افزایش قیمت دلار و کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور کارگاه‌های داخلی فعال شدند.

نیرومند با بیان این‌که یکی از مزیت‌های تحریم خودباوری نیروهای کار است، گفت: به زودی در دو شهر کاشان و اصفهان دو شهرک بزرگ پوشاک احداث می‌شود که ۲۰۰ هزار شغل در این دو شهرستان ایجاد خواهد کرد.

نیرومند نرخ بی‌کاری در استان اصفهان را ۱۳.۷ دهم درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بی‌کاری کمتر از ۶ درصد مطلوب تلقی می‌شود؛ نرخ بی‌کاری در شهرستان آران و بیدگل کمتر از هفت درصد است.

وی نرخ بی‌کاری در بین تحصیل‌کرده‌های استان اصفهان را ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بی‌کاری در غیر تحصیل‌کرده‌ها نیز ۹ درصد است که شرایط معقولی دارد اما مورد نگران‌کننده نرخ بی‌کاری در جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال استان است.

نیرومند با تاکید بر این‌که ۴۰ درصد از فارغ‌التحصیلان رشته آی. تی در کشور بی‌کار هستند، گفت: ما از نظر فرهنگی فضایی برای برخی رشته‌های مورد علاقه جوانان ایجاد نکردیم تا هر فرد در رشته مورد علاقه خود فعالیت کند اما این‌که جوانان ایرانی حاضر به کارکردن در مشاغل سخت نیستند نیز نشان از اشکال در فرهنگ کار کشور دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.