نخستین زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان شهید رجایی

نخستین زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگلکاشان فردا – سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از انجام نخستین زایمان طبیعی بدون درد در بلوک زایمان بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر اعظم باقری با بیان این‌که نخستین زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: در دنیای پیشرفته امروز دیگر زایمان سزارین یک مزیت نیست، اما متاسفانه این موضوع یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانیم:
+ مادر کاشانی ۴ قلو زایمان کرد

باقری افزود: ترس از درد زایمان عمده‌ترین دلیل انتخاب سزارین است، بنابراین با توجه به اهمیت و مزیت‌های بی‌شمار زایمان طبیعی، واحد زایمان بدون درد در این بیمارستان شهید رجایی راه‌اندازی شد و نخستین زایمان بدون درد در بلوک زایمان این بیمارستان با مو فقیت انجام شد.

وی گفت: در این عمل، مادر باردار بدون نیاز به جراحی و با استفاده از داروهای بی‌حسی، فرزند پسر خود را در نهمین ماه بارداری با سلامتی از طریق زایمان طبیعی بدون درد به‌دنیا آورد در حالی که مادر بطور کامل هوشیار بود و هم‌اکنون حال عمومی مادر و نوزاد خوب گزارش شده است.

باقری تصریح کرد: یکی از مزایای استفاده از این روش امکان استفاده مادران باردار با فشارخون بالا، امکان تجربه احساس تولد نوزاد توسط مادر و ارتقای سلامت مادر و نوزاد به‌خاطر انجام یک زایمان به روش طبیعی، است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.