معتقد هستیم کاشان ظرفیت مرکزیت استان را دارد

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلسکاشان فردا – عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: یشنهاد داده‌ایم که ۳ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و اصفهان تفکیک شوند که کلیات طرح استان اصفهان شمالی در این کمیسیون به تصویب رسید.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، تصریح کرد: پیشنهاد داده بودیم تا استان سیستان و بلوچستان به سه استان، و کرمان، فارس و اصفهان به دو استان تفکیک شوند چرا که تجربه موفقی در تفکیک استان خراسان به سه استان داشتیم.

بیشتر بخوانیم:
+ جزئیات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی
+ به‌جای اصفهان شمالی دنبال استان کاشان باشید

وی با بیان این‌که تفکیک امنیت پایدار مستلزم توسعه متوازن است، افزود: یکی از شرایط توسعه‌های متوازن ارتقای مناطق است که این موضوع موجب کاهش بروکراسی اداری، کاهش آلودگی هوا، خلوت‌شدن ادارات و غیره می‌شود و از سویی دیگر نیز منابع انسانی ما که مهمترین منبع بوده نیز حفظ می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان این‌که تفکیک استان‌های بزرگ موجب کاهش حجم کاری استانداران و مدیران کل می‌شود، ابراز داشت: معتقد هستیم نه تنها استان اصفهان، بلکه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس نیز باید تفکیک شوند تا با این امر شاهد پیشرفت قابل توجهی در استان‌های هدف باشیم.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد کاشان گفت: کاشان یکی از شهرهای مهم گردشگری ماست و از چهار استان از لحاظ ثروت، نیروی انسانی، درمان و موضوع گردشگری بین‌المللی بالاتر است چرا که این شهرستان یکی از پنج مقصد گردشگری کشور است و امسال نیز سومین مقصد گردشگران کشور کاشان بود؛ بر همین اساس با توجه به این ظرفیت‌ها باید بعد تصمیم‌گیری این منطقه افزایش پیدا کند.

ابوترابی گفت: مسئولان و شهروندان کاشانی برای کوچک‌ترین کار باید به مرکز استان مراجعه کنند که موجب پیمایش بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسافت، خطر تصادف، افزایش آلودگی هوا و سایر موضوعات می‌شود و بر همین اساس معتقد هستیم که کاشان ظرفیت مرکزیت استان را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.