کاشان رتبه نخست استفاده از انرژی خورشیدی در استان

رتبه نخست کاشان در نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی در استان اصفهانکاشان فردا – رئیس امور برق کاشان گفت: کاشان رتبه نخست نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های انرژی خورشیدی را در استان اصفهان دارد.

به گزارش مهر، علیرضا عرب‌بیگی اعلام کرد: کاشان منطقه چهار گرمسیری است که پلکان تعرفه آن ۱۰۰ کیلووات بود و با کاهش تعرفه برق، پلکان تعرفه تا هزار کیلووات افزایش پیدا می‌کند. یعنی پیش از این تا ۱۰۰ کیلووات طبیعی محاسبه می‌شد اما از ۱۰۰ کیلووات جهش پلکانی قیمت داشت ولی اکنون تا ۱ هزار کیلووات عادی محاسبه می‌شود و از آن بیشتر جهش تصاعدی قیمت دارد.

عرب‌بیگی ابراز داشت: کاهش تعرفه فقط شامل بخش مرکزی این شهرستان است و میزان کاهش تعرفه برق علاوه بر مصرف برق خانگی در مصرف برق تجاری نیز اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال گذشته کاشان مقام نخست را در نصب و بهره‌برداری از سامانه خورشیدی با ظرفیت هزار کیلووات در استان اصفهان کسب کرده است، گفت: در سال جاری نیز برای تولید یک‌هزار و ۳۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی قرارداد بسته شده‌است.

بیشتر بخوانیم:
+ آفتاب آران و بیدگل بهانه نشست فرماندار با بخش خصوصی

رئیس امور برق کاشان اعلام کرد: این واحد در سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی تخصیص داده است.

عرب‌بیگی با بیان این‌که در کشور هشت هزار مگاوات کمبود برق داریم، افزود: پنج هزار مگاوات با پرشدن سدها و تا ۲۵۰۰ مگاوات با احداث نیروگاه‌های جدید جبران می‌شود و در بدبینانه‌ترین حالت یک چهارم خاموشی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

 بیشت بخوانیم:‌
+ با مصرف منطقی و درست تابستان امسال قطعی برق نخواهیم داشت

رئیس امور برق کاشان با اشاره به این‌که میزان سرقت سیم برق در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است و سال گذشته بیش از ۲۰ سارق با سیم‌هایی به ارزش ۴۰۰ میلیون توماه دستگیر شده‌اند تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود خاموشی‌های از ساعت ۲۲ تا شش صبح را به ۱۱۰ و ۱۲۱ اطلاع دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.