برگزاری کارگاه آموزشی هواشناسی در کاشان

کارگاه نقش خورشید در داده‌های هواشناسی در اداره هواشناسی کاشانکاشان فردا – کارگاه آموزشی «نقش خورشید در داده‌های هواشناسی و شناخت ادوات اندازه‌گیری آن در هواشناسی» در اداره هواشناسی کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان، این کارگاه آموزشی برای دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی‌ارشد رشته مکانیک گرایش‌های تبدیل انرژی و سیستم‌های انرژی‌های نو در محل اداره هواشناسی شهرستان کاشان برگزار شد.

عباس ارغوانی رئیس اداره هواشناسی کاشان بیان این‌که کاشان دارای قابلیت‌های بسیار بالایی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی است و تعامل سازنده‌ای جهت علمی‌سازی اطلاعات و داده‌های مرتبط با پدیده‌های جوی مرتبط با خورشید می‌تواند صورت گیرد تاکید کرد: اداره هواشناسی تنها مرجع رسمی و قابل اتکاء جهت تهیه داده‌های مرتبط با این نوع انرژی است و جا دارد تعامل ویژه‌ای با دانشگاه‌ها و مرابع علمی انجام شود.

حسین خراسانی‌زاده رئیس گروه مکانیک دانشگاه کاشان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه وجود چنین جلسات و بازدیدهای علمی را سازنده ارزیابی و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند کمک شایانی به تکمیل پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی نماید.

در این کارگاه مقرر شد جهت انجام تحقیقات و پروژه‌های انرژی‌های نو بخصوص انرژی خورشیدی همکاری دو جانبه بین دانشگاه کاشان و اداره هواشناسی صورت گیرد.

در پایان اساتید و دانشجویان از نمایشگاه و ادوات مستقر در اداره هواشناسی بازدید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.