دانشگاه کاشان رتبه نخست کسب کرد

دانشگاه کاشانکاشان فردا ـ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از کسب رتبه نخست این دانشگاه در شاخص تعداد استناد‌های دریافتی به ازای هر مقاله در نظام رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۹ در بین دانشگاه‌های کشور خبر داد.

مجید منعم‌زاده با بیان این‌که دانشگاه کاشان برای دومین سال پیاپی است که موفق به کسب این رتبه می‌شود اعلام کرد:‌رتبه جهانی دانشگاه کاشان نیز در شاخص تعداد استناد‌های دریافتی یا کیفیت پژوهش با ۳۶ پله ارتقا از رتبه ۳۴۰ به رتبه ۳۰۴ رسیده است.

به گفته وی، دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۹، با ۱۳۳۸ پژوهش برتر، با ۶۹ پله ارتقاء رتبه ۷۹۴ جهان را کسب کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با اشاره به این‌که شاخص‌های نظام رتبه‌بندی لایدن بر اساس سه محور اصلی: تاثیر علمی، همکاری علمی و شاخص‌های کلی بررسی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس دانشگاه کاشان در مجموع شاخص‌ها در میان دانشگاه‌های کشور رتبه ۱۸ و در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم رتبه ۹ را به‌دست آورده است.

منعم‌زاده، با بیان این‌که دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۸، برای نخستین‌بار وارد این نظام‌رتبه‌بندی شده است، افزود: این دانشگاه در سال ۲۰۱۸، با تعداد ۱۱۳۸ پژوهش برتر در پایگاه (Web of Science) توانست رتبه ۸۶۲ جهان، در میان کل دانشگاه‌های کشور رتبه ۱۷ و در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم رتبه ۹ را کسب کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.