طرح الحاق کاشان به قم تقدیم کمیسیون امور داخلی می‌شود

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامیکاشان فردا ـ یک نماینده مخالف استان اصفهان شمالی در اعتراض به تصویب کلیات این طرح در کمیسیون امور داخلی و شواها، ادعا کرد: جمعی از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض طرح الحاق کاشان به استان قم را به این کمیسیون پیشنهاد می‌کنند.

حیدر علی عابدی در گفت‌و‌گو با ایمنا، با اعلام گلایه‌مندی مجمع نمایندگان استان اصفهان از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی نباید در غیاب نمایندگان استان و به خصوص نمایندگان اردستان، نایین و گلپایگان که این طرح در مورد آنها است تصمیم‌گیری می‌کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ تفویض اختیار به تمام ادارات شهرستان‌ها داده شود

وی افزود: شاید کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر این اساس که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در همه امور کشور اظهارنظر کنند، اقدام به تصویب آن طرح کرده، طبعا مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز بر اساس همین شیوه طرحی را برای الحاق کاشان به استان قم آماده کرده است که هفته آینده به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تقدیم می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ استان اصفهان شمالی مزیت‌های بسیاری برای گلپایگان دارد

وی اضافه کرد: سه نکته مبهم و شک برانگیز در نحوه تصمیم گیری کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس وجود دارد، نکته اول حضور نداشتن نمایندگان شهرستان های گلپایگان، اردستان و نایین در جلسه کمیسیون شوراهاست، دوم اینکه نظر مجمع نمایندگان استان اصفهان در زمینه این طرح خواسته نشده و سوم اهمیت اسم و نام اصفهان است که به این استان تعلق دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. حسين زاده می گوید

    سلام. حيف كه نظام برنامه و بودجه ريزي كشور ما در حال حاضر بر اساس اين ساختار تقسيمات كنوني است. يعني رژيم ستمشاهي پهلوي اين وضع را براي ما بنيان نهاد و ما هم ناچار تابع آن هستيم. وگرنه اصلاً اين سيستم جغرافيائي تقسيمات كنوني كشور ما اساساً با اشكال و ايرادات متعدد روبروست و متأسفانه به همين سادگي ها هم نمي توان اين اشكالات و ايرادات را برطرف و اصلاح كرد. اما اگر نظر بنده را ميخواهيد بپرسيد، خوب است رجوع كنيم به همان ساختار استانداري و فرمانداري كل (يا يك چنين چيزي) كه در دهه هاي 30 و چهل در كشور ما وجود داشت و بعدش ر‍ژيم پهلوي آمد به همش زد و به اين شكل كنوني در آورد كه الآن ما دچارش هستيم. يعني بياييم ما استانداري اصفهان را داشته باشيم و مناطقي مثل كاشان و نايين و همچنين يزد و شهركرد به فرمانداري كل تقسيم شوند. بر همين منوال ما در ايران حدود ده استانداري داشته باشيم و حدود 60- 50 فرمانداري كل. مشهد، تبريز، شيراز و چند شهر رده اول كشور مراكز استانهاي ما باشند و ساير مراكز استانهاي كنوني (مثل يزد، زنجان، سمنان و….) بعلاوه چند شهر مهم كه مدعي استان شدنند به مراكز فرمانداري كل تبديل شوند. آنوقت امثال كاشان، سبزوار، لار، بهبهان و…. به هدف و نتيجه خود خواهند رسيد. قصه هاي غم انگيزي مثل قزوين، سبزوار و كازرون اتفاق نخواهد افتاد و بخش مهمي از اين سرو صداهاي كنوني نيز خواهد خوابيد. ان شاء الله روزي به اين باور برسيم. واقعيت ها را بشناسيم و با آنها درست مواجه شويم. به اميد آن روز. التماس دعا.

  2. حسين زاده می گوید

    سلام. ميگويند ديوانه اي ديوانگي كرد و جايي چرخ روي چاه را درون چاه انداخت. اهالي ده متوجه شدند و رفتند ديوانه را تنبيه و توقيف كردند، ولي خودشان هر روز مي آمدند اطراف چاه و عزاداري ميكردند! رهگذري از آنها پرسيد چه ميكنيد؟ شرح ماجرا گفتند. پرسيد پس چطور آب تان تأمين ميشود؟ گفتند فعلاً‌ مجبوريم از اين جوي و چاله ها استفاده كنيم تا بعد چه ميشود! گفت آخه پدرآمرزيده ها، چرا نمي رويد آن چرخ شكسته را از درون چاه بيرون بياوريد؟ دهاتيها گفتند مگر مي توان چنين كاري كرد؟ گفت لاأقل برويد به همان دويانه بگوييد بيايد اين چرخ را از درون چاه بيرون بياورد! حالا قصه تقسيمات كشور ما جسارتاً اينطوري است. اگر در زمان رژيم پهلوي آن تقسيمات قبلي (استانها و فرمانداري هاي كل) بهم نمي خورد و به اين شكل فعلي تقسيم نمي شد، الآن مناطقي مثل قزوين، كاشان، سبزوار و… براحتي به فرمانداري كل تبديل مي شدند و اين دعواهاي كنوني هم پيش نمي آمد. مگر نه؟ خدايا، ما را به راه راست هدايت كن. اصلاً ما را آگاه كن از آنچه پيشينيان براي ما ساختند و ما را دچار كردند. آمين. التماس دعا.

  3. حمید رضا آریابد می گوید

    کاشان نگین گردشگری داخلی و خارجی است بنظرم نمایندگان محترم بجای اینطرف و آنطرف کردن کاشان طرحی ارائه دهند تا کاشان این نگین کویر خود مستقل و یک استان به تمام معنا شود هر چی باشه از قم که هیچ ندارد و یکباره از یک دهات به یک استان تبدیل شد قطعا بهتر است کاش تو کاشان هم یکسری آدمهای پر نفوذ داشتیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.