آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی باغ فین کاشان گشایش یافت

گشایش آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی باغ فین کاشانکاشان فردا – در آیین ویژه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی باغ فین کاشان گشایش یافت. در حاشیه این آیین نیز از موزه‌داران و مجموعه‌داران کاشان تقدیر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان در این آیین  که در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی در مجموعه جهانی باغ موزه فین کاشان برگزار شده بود تاکید کرد: موزه و میراث فرهنگی پیوندی ناگسستنی دارند و هر یک بدون دیگری ناقص است، موزه‌ها زبان گویا رسا و راویان میراث فرهنگی هستند و فراتر از کارکردهای فرهنگی بهره‌برداری شایسته‌ای برای اهداف گردشگری نیز دارند.

به گزارش روابط عمومی این اداره مهران سرمدیان گفت: موزه‌ها بنا به کارکردی که امروزه در انتقال مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از داشته‌ها و دست‌آوردهای دیروز دارند، ملت‌ها را نیز به امروز پیوند می‌زنند و به عنوان یک زبان فراملی موجب ایجاد تقویت و تفاهم در میان ملل و اقوام می‌شوند.

سرمدیان اظهارداشت: جای بسی خوشبختی است که تعامل سازنده و آموزنده مردم آگاه و فرهنگ‌دوست ایران اسلامی با موزه‌ها، سایت‌های تاریخی وجلوه‌های میراث فرهنگی کشورمان روز بروز بیشتر و عمیق‌تر می‌گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان@ راه‌اندازی آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی کاشان را از پروژه‌های ضروری و مهمی دانست که در راستای حفاظت و مرمت اشیاء منقول، مکشوفات باستان‌شناسی منطقه شمال استان اصفهان در شهرستا‌ن‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل و نگهداری و مرمت نسخ خطی و دیگر مکتوبات ارزشمند، بسیار مؤثر خواهد بود.

سرمدیان گفت: آغاز کار پروژه این آزمایشگاه از مراحل ساخت‌وساز، مرمت و تکمیل و تجهیز با اعتباری بیش از 300 میلیون تومان از سال 1396 شروع و در اسفند 1397 به پایان رسیده است.

در این آیین از موزه‌داران برتر کاشان، مدیران، مؤسسان و فعالان در موزه‌های منوچهر شیبانی، باغ موزه گلاب کاشان، عروسک و خیمه‌شب‌بازی ، مردم‌شناسی برزک و مجموعه اسناد مکتوب و مطبوعات تجلیل شد.

از برنامه‌های دیگر این مراسم تقدیر و تجلیل از برخی پیش‌کسوتان معماری سنتی و فعالان حوزه میراث فرهنگی و مدیرعاملین انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی روستای کمال‌الملک کله و شهر برزک بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.