اختصاص ۵۰۰میلیون تومان برای آموزش شهروندی

سعید ابریشمی‌رادکاشان فردا – شهردار کاشان از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای آموزش شهروندی خبر داد.

به گزارش مهر، سعید ابریشمی‌راد صبح سه‌شنبه در جمع هنرمندان با بیان این‌که هنرهای نمایشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، اظهار داشت: هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر یک هنر زنده است در حالی که سایر هنرها همچون سینما، نقاشی و غیره اگر خراب شود، می‌توان دوباره آن‌را خلق کرد در حالی که همه ما به نوعی بازی‌گر هستیم با این نوع تفاوت که برخی خوب بازی کرده اما برخی دیگر بد بازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله جامعه آن است که ما دور هم نمی‌نشینیم در حالی که به ظاهر فکر می‌کنیم تعاملات اجتماعی ما بالاست، اما این تعامل سازنده نیست و نتوانسته به رشد و بالندگی ما کمک کند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تالار هنرمندان اختصاص یافت
شهردار کاشان خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن نتوان به رشد و بالندگی رسید، به دلیل کم‌کاری ما در این محیط است و بر همین اساس باید نقش افراد و ارگان‌ها در جامعه مشخص شود و از آن‌ها تحقق وظایف را مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه تا مدت‌ها قبل شهرداری را تنها یک نهاد خدمات‌رسان می‌دانستند، گفت: امروزه شهرداری را علاوه بر نهادی خدماتی نهادی اجتماعی و انسان‌محور می‌دانند به نحوی که رویکرد شهرداری به سمت‌وسویی رفته است تا بیشتر نهادی اجتماعی باشد و این نقش را نیز قبول کردیم و بر همین اساس با قبول این مسئولیت باید از هنجارهای اجتماعی آگاه باشیم.

ابریشمی‌راد اظهار داشت: هنرمندان یکی از ظرفیت‌های عظیم اجتماعی هستند چرا که هنر یکی از قوی‌ترین ابزارهای انتقال ارزش‌های فرهنگی است و بر همین اساس باید در حوزه اجتماعی مخصوصاً اخلاق آسیب‌شناسی کرد چراکه ما به ازای تمامی بداخلاقی‌ها مسئولیت داریم.

وی با بیان این‌که شهرداری کاشان در حوزه آموزش شهروندی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است، افزود: پیشنهاد می‌شود نمایش‌های مد نظر توسط هنرمندان کاشانی تولید شود و شهرداری کاشان نیز به نوبه خود و بر حسب وظیفه در این خصوص حمایت حداکثری را انجام می‌دهد تا بتوان معضلات و آسیب‌های اجتماعی را رفع کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.