دانشگاه کاشان در ساخت و تکمیل رصدخانه کامو نقشی ندارد

دانشگاه کاشانکاشان فردا – در پی انتشار گزارش «بر فراز گَرگَش؛ رصدخانه ملی نیمه‌کاره رها» در انتقاد از عملکرد دانشگاه کاشان در ساخت روند رصدخانه بین‌المللی کامو، روابط عمومی دانشگاه کاشان با ارسال جوابیه‌ بخشی از این گزارش را «برخلاف واقع» دانسته است.

متن کامل جوابیه دانشگاه بدین شرح است:‌
اخیرا مطلبی در آن رسانه وزین در مورد رصدخانه کامو انتشار یافته است که بخشی از آن برخلاف واقع بوده و نیاز به توضیح دارد. لطفا پاسخ زیر را برای تنویر ذهن مخاطبان خویش منتشر بفرمایید:

رصدخانه کامو که یگانه طرح کلان ملی تحقیقاتی کشور می‌باشد، دارای ردیف بودجه ملی مستقل زیر نظر معاونت علمی ریاست‌جمهوری بوده و مرکز تحقیقات فیزیک نظری تهران (A.P.M) مجری آن می‌باشد.

ای کاش نگارنده محترم در این خصوص بررسی می‌کردند و با اطلاع کامل مطالب را می‌نوشتند.

متاسفانه این نقیصه امروز در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور شیوع پیدا کرده است که افرادی بدون اطلاع و تحقیق مطلبی را منتشر می‌کنند.

دانشگاه کاشان به عنوان نزدیک‌ترین دانشگاه دولتی به این مرکز قرار است همکاری علمی و پژوهشی داشته و پژوهشکده رصدخانه در دانشگاه کاشان مستقر شود.

این دانشگاه در ساخت و تکمیل رصدخانه نقشی ندارد تا به زعم نگارنده در عدم راه‌اندازی آن مقصر باشد.

چنان‌چه بقیه اعتبارات پروژه تخصیص داده شود، قطعا عملیات فیزیکی آن توسط آی‌پی‌ام به پایان می‌رسد.

اما صرف نظر از این موضوع، جا دارد نیت خیر نگارنده را ارج نهاده و آن را بهانه‌ای سازیم برای درخواست از مسئولان امر تا همت بیشتری نمایند و نیز از خیرین خوب کشورمان که در تمامی زمینه‌ها کمک می‌کنند بخواهیم در این خصوص نیز دولت را یاری داده و با مساعدت‌های خیرخواهانه خود در این کار باارزش سهیم گردند.

بدون شک راه‌اندازی این مرکز بزرگ ملی و جهانی سبب می‌شود که منطقه فرهنگی کاشان به یک مکان علمی و تحقیقاتی جهانی تبدیل شده و همواره میزبان دانشمندان بزرگ جهان باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.