از بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی کاشان فرانشیز دریافت می‌شود

دکتر علیرضا مفرح مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از احتمال دریافت فرانشیز از بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی کاشان از ۱۸ خردادماه جاری خبر داد.

دکتر علیرضا مفرح به مهر گفت: اعتبارات حمایتی طرح تحول نظام سلامت تامین نشد و هزینه‌های زیادی بر دوش بیمه‌های پایه بار شد کرد که اثرات آن امروز نمایان شده است.

وی با بیان این‌که از دی ماه ۹۶ تاکنون مطالبات بیمه‌ای تأمین اجتماعی پرداخت نشده است، افزود: ۷۰ درصد کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، هزینه‌های تأمین دارو، اغذیه بیماران بستری و حق‌الزحمه پزشکان و کارکنان بخش درمان افزایش هم پیدا کرده و ادامه خدمات به طریق سابق با وجود بدهی تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی امکان‌پذیر نیستت.

دکتر مفرح  با بیان این‌که بیمارستان بهشتی در تأمین ملزومات مصرفی خود دچار مشکل شده است اعلام کرد: رئیس بیمارستان شهید بهشتی طی نامه‌ای اعلام کرده است که ذخیره و دپوی استراتژیک این بیمارستان در تجهیزات مصرفی به صفر رسیده است اما تاکنون اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهرهای دیگر که اکثر شهروندان آن تحت پوشش بیمه سلامت یا خدمات درمانی هستند چنین مشکلی ندارند چرا که این بیمه‌ها بروزتر است.

مفرح با بیان این‌که در سال ۸۵ بیمارستان شهید بهشتی از نظارت سازمان تأمین اجتماعی خارج شد، اظهار داشت: در آن زمان به دلیل آن‌که خدمات رایگان به بیماران تأمین اجتماعی ارائه می‌شد، با توافق صورت‌گرفته مقرر شد تا این نوع خدمات ادامه پیدا کند اما این سازمان از سال ۹۶ در پرداخت فرانشیز معوقاتی دارد بنابراین با هماهنگی‌ با مراجع بالادستی از ۱۸ خردادماه جاری دریافت فراشیز از بیماران تامین اجتماعی آغاز می‌شود.

این تصمیم در شرایظی گرفته می‌شود که وزیر بهداشت در سفری به کاشان پادرمیانی کرده بود تا این دو سازمان برای حل مشکل یکسال زمان بدهند.

بیشتر بخوانیم:
+ از بیمه‌گذران تأمین اجتماعی فرانشیز دریافت می‌شود
+ دریافت فرانشیز از بیماران تحت‌پوشش تامین اجتماعی منتفی شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.