ساخت کوره مکش تحتانی توسط دانشگاه کاشان برای نابینایان و کم‌بینایان کاشان

ساخت کوره مکش تحتانی برای جامعه نابینایان توسط دانشگاه کاشانکاشان فردا – کوره مکش تحتانی برای فعالیت‌های سفال‌گری کم‌بینایان و نابینایان در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان ساخته شد.

عضو هیات علمی گروه مطالعاتی هنر دانشگاه کاشان با اعلام این خبر گفت: به درخواست دکتر نرگس نیکخواه، و با هماهنگی آموزش دانشگاه، 4 نشست از کلاس دانشجویان ارشد هنر اسلامی دانشکده با کارشناسی آقای رعیت‌مقدم و با موضوع مباحث مربوط به فراگیری ساخت کوره‌ها به صورت عملی در جامعه نابینایان و کم‌بینایان کاشان برگزار شد.

عباس اکبری افزود: حاصل این ۴ نشست، ساخت و راه‌اندازی یک کوره مکش تحتانی با آجر و پتوی نسوز به صورت خشک‌چین و قابلیت انتقال در صورت نیاز شد.

اکبری با اشاره به این‌که این کوره به وسیله گاز شهری و با دو مشعل به صورت مخالف‌سوز کار می کند اضافه کرد: ابعاد این کوره قابل توجه بوده و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کوره‌های ساخته شده در سال‌های اخیر در کارگاه‌های تازه تاسیس شده کاشان است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری گروه مطالعات عالی هنر با این جامعه محدود به ساخت این کوره نبوده و در حال حاضر دو تن از دانشجویان ارشد هنر اسلامی این گروه مسئولیت آموزش سفال‌گران این جامعه را به عهده دارند.

عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان افزود: تولیدات این سفال‌گران به ویژه آجرهای به‌اصطلاح پنجه موشی در پروژه‌های مرمتی خانه‌های کاشان مصرف ذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.