هیچ شرکت فرش ماشینی ارز دولتی نگرفته است

فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی در کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس هیئت‌مدیره شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل، تیرماه سال گذشته در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان فرش ماشینی خواستار اقدام جدی دولت در حمایت از صنعت فرش ماشینی شد و تخصیص سریع ارز دولتی برای واردات مواد اولیه را مهمترین اقدام در این زمینه عنوان کرد.

در همان زمان‌ها مدیران چند بانک از جمله ملی و سپه به منطقه سفر کردند و قول‌های مساعد در مورد گشایش مشکلات فرش ماشینی داده شد.

به استناد آمار موجود بیش از ۹۰ درصد استغال امروز منطقه کاشان و آران و بیدگل در گرو صنعت فرش ماشینی است و اگر چرخ این کارخانه‌ها نچرخد، چرخ اشتغال نیز از حرکت می‌ایستد.

بیشتر بخوانیم:
+ شمارش معکوس برای مرگ تدریجی فرش ماشینی آغاز شد

مدتی بعد اعلام شد که اکثر کارخانه‌های فرش ماشینی تعداد شیفت‌های کاری خود را به دلیل حل‌نشدن مشکلات کاهش داده و برخی هم کارخانه را تعطیل کردند. خبری که ابتدا با واکنش فرماندار آران و بیدگل و بعد با واکنش کارگرانی که بیکار شده بودند روبه‌رو شد.

حالا و تقریبا نزدیک به یک سال پس از آن درخواست، بانک مرکزی آمار دریافت‌کنندگان ارز دولتی در منطقه کاشان و آران و بیدگل را اعلام کرده که «شرکت ماهوت ریس کاشان» بیش از یک میلیون و ۶۷۱ هزار یورو و «مجتمع فولاد کویر» بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۸ هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند و نام هیچ شرکت فرش ماشینی که چرخ اشتغال منطقه را می‌چرخانند در این لیست وجود ندارد.

با این وصف اکنون فرمانداران  آران و بیدگل و کاشان باید بررسی کنند پاسخ بدهند که چرا ارز دولتی بیشتری به کاشان تعلق نگرفته و همین ارز تخصیص‌داده شده فقط بین دو شرکت معظم توزیع شده و دلایل انتخاب این دو شرکت چه بوده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.