برند گلاب کاشان باید حفظ شود

نخستین نشست شورای شهرستان کاشان با فرماندارکاشان فردا – فرماندار کاشان در نخستین نشست خود با اعضای شورای شهرستان، تصریح کرد: شورای اسلامی شهرستان در کاشان ترکیب خوبی از اعضای شوراهای روستا و شهر دارد که امیدوارم در پیگیری مسایل شهرستان با قوت بیشتری پیشگام باشد.

علی‌اکبر مرتضایی توسعه گردشگری را از اولویت‌های کاری خود در شهرستان دانست و تصریح کرد: ما در بحث فرش ماشینی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم و برای جلوگیری از بحران نیازمند گرایش به صنایع پاک و ماندگار هستیم. یکی از کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین این‌ صنعت‌ها گردشگری است.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان رتبه نخست تولید گل محمدی در کشور

مرتضایی با بیان این‌که به دهیاری‌هایی که طرح‌های گردشگری ارائه دهند، اعتبار تعلق می‌گیرد. افزود: ما باید بتوانیم فعالان صنایع‌ دستی را تشویق کنیم تا با تولید صنایع دستی بومی و استفاده مفید از ظرفیت‌های موجود در روستای خود، محصولات را برای عرضه در نمایشگاه‌های دائمی و فصلی به نمایش بگذارند.

وی اعلام کرد: به منظور معرفی هر چه بهتر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منطقه فرهنگی کاشان در تلاش هستیم تا لوح فشرده از ۳۰ جاذبه شاخص در شهرستان به چند زبان خارجی تهیه و تدوین شده و در بین سفارت‌خانه‌ها و مبدا ورود گردشگران خارجی به کشور توزیع کنیم.

کیفیت گلاب در حفظ برند موضوع بسیار مهمی است
فرماندار کاشان یکی از برندهای مهم منطقه گلاب و عرقیجات برشمرد و افزود: این‌که برخی مطرح می‌کنند بیشتر شهرهای مختلف به سمت تولید گلاب رفته و به تولید آن می‌پردازند جای نگرانی برای کاشان ندارد چرا که باید با حفظ کیفیت مطلوب، مرغوبیت بالا و تبلیغات گسترده، برند گلاب کاشان را همیشه در سرتاسر دنیا حفظ کرد، کیفیت گلاب در حفظ برند موضوع بسیار مهمی است.

مرتضایی اظهار داشت: در برنامه آتی ما نشست با کشاورزان و تولیدکنندگان گلاب سنتی و صنعتی است تا به برخی مباحث مرتبط به این حوزه رسیدگی و از مشکلات و معضلات موجود جلوگیری و رفع شود، این‌که برخی از اشخاص محصولات خود را با آب مخلوط نموده و گلاب بی‌کیفیت به مردم بدهند، پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند چرا که این اقدامات ضربه به اعتبار و برند گلاب و عرقیجات منطقه کاشان می‌زند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.