خنده برای کارایی بهتر مغز مفید است

کاشان فردا – حتما شنیده‌اید که خنده بهترین داروست. بدون شباهت به پاسخ‌های هیجانی که مختص به مناطق خاصی در مغز است، خنده مناطق چندگانه‌ای را در کل مغز درگیر می‌کند.

خندیدن مناطقی از مغز را تحریک می‌کند که تحریک آن‌ها برای یادگیری و خلاقیت ضروری است. همان‌طور که «دانیل گلمن» در کتاب هوش هیجانی می‌گوید؛ به نظر می‌رسد خنده به انسان‌ها کمک می‌کند بهتر و وسیع‌تر فکر کنند.

خنده به کارکرد مفید مغز کمک می‌کندلبخند زیباترین زبان غیر کلامی است آیا در جست‌وجوی راه‌هایی برای خندیدن می‌گردید؟ با این راه‌ها شروع کنید:

1 – به خودی خود بخندید: در لحظات تنهایی به جای جدی و درخودبودن، بخندید.

2 – زمانی که صدای خنده را می‌شنوید به دنبال منشاء آن بگردید. اغلب افراد دوست دارند لحظات شادمانی خود را با دیگران سهیم بشوند، چون دوباره فرصت پیدا می‌کنند که بخندند. هرگاه صدای خنده‌ای را شنیدید در جست‌>جوی آن باشید و بپرسید: چه چیزی خنده‌دار بود؟

بیشتر بخوانیم:
+ چگونه بر اعصاب خود مسلط باشیم
+ ۲۵ راهکار برای افزایش «اکسی توسین» هورمون عشق

3 – با افراد شاد و پرهیجان زمان بگذرانید. بعضی از افراد به‌راحتی می‌خندند و برایشان عادی است که در هر رویداد روزمره، جنبه شاد و خنده‌داری پیدا کنند.

4 – محیط اطراف خود را با چیزهایی پر کنید که شادتان می‌کند. گذاشتن یک عروسک بامزه روی میزکار یا ماشین، نصب یک پوستر خنده‌دار در دفتر کار، انتخاب پس‌زمینه خنده‌دار برای موبایل یا کامپیوتر و گذاشتن عکس‌هایی از لحظات شاد با خانواده یا دوستان می‌توانند راه‌هایی برای شاد کردن محیط باشند.

با کودکان گذراندن به شادی و خند کمک می‌کند5 – به کودکان توجه کنید و با آن‌ها بازی کنید. کودکان در بازی کردن، راحت گرفتن زندگی و خندیدن مهارت زیادی دارند.

خندیدن زندگی ما را متحول می‌کند.

منبع: کانال مهدی محمودی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.