تبدیل یک خانه تاریخی به خانه عکاسی در کاشان

خانه استیو مک‌کوری و خانه عکاسی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره ميراث فرهنگي کاشان از گشایش خانه استیو به عنوان خانه عکاسی کاشان توسط یک خیر هنرمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این اداره،‌ مهران سرمدیان با بیان این‌که خانه استیو مک‌کوری
خانه‌ای گودال‌باغچه با قدمت قاجاریه است که در دو طبقه و در نزدیکی مسجد جامع کاشان واقع شده‌است گفت: این خانه به همت حسین فرمانی، هنرمند مطرح ایرانی فعال در حوزه‌ی عکاسی، و باکمک برادران حسن و حسین روشنبخت تعمیر و به‌سازی شده‌است.

بیشتر بخوانیم:
+ موزه عکاسی در خانه‌های سنتی کاشان

سرمدیان با اشاره به این‌که فرمانی از دوستان نزدیک استیو مک‌کوری و مالک چندین گالری عکاسی و همچنین بنیانگذار جوایز مطرح بین‌المللی است، افزود: هدف این هنرمند کمک به جامعه‌ی عکاسی ایران و بالاخص عکاسان کاشانی است.

در این مجموعه ۲۴۰ قطعه عکس از مک‌کوری در سه قطع مختلف به نمایش گذاشته شده است. عکس‌ها زیر نظر عکاس و در خارج از کشور به چاپ رسیده و در کارگاه عکس تهران قاب شده‌اند.

خانه‌استیو دارای هفت اتاق و یک حوضخانه است. فضای حوضخانه و ۵ اتاق به نمایش عکس‌ها اختصاص یافته و از دو اتاق دیگر بعنوان اتاق ویدیو و کتاب‌خانه استفاده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان فعالیت خلاقانه استاد فرمانی را به عنوان یک حرکت فرهنگی هنری ارزشمند ستود و قول داد این خانه تا یخی را به ثبت ملی رسانده و در فرصتی مناسب از این هنرمند در کاشان قدردانی تجلیل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.