عجب که نام سیلک ردشده و یک نام ساختگی بی‌ریشه تایید شده‌است

واکنش محمد معتمدی به نام گلساران برای استان کاشان و رد شدن نام سیلککاشان فردا ـ محمد معتمدی هنرمند نامی موسیقی و آوار کشور کاشانی، در واکنش به ترجیح نام گلساران به سیلک نوشته است: عجیب است نام سیلک رد شده و یک نام ساختگی بی‌ریشه تایید شده است.

معتمدی در اینستاگرام خود نوشته‌است: «چند سال پیش در پاریس رفتم به منزل مرخوم پروفسور رولان بزنوال باستان‌شناس معرول دنیا.

از ایشان پرسیدم درست است که سیلک  قدیمی‌ترین تمدن بشری است؟

ایشان در حواب گفتند طبق آن‌چه من تحقیق کرده‌ام بله. ولی چون خود ایرانی‌ها و مخصوصا کاشانی‌ها به آن بهایی نمی‌دهند، آن‌طور که باید در دنیا شناخنه شده نیست  اگر این تمدن منتعلق به ما فرانسوی‌‌ها بود حداقل نام یک اِریا یا استان را سیلک می‌گذاشتم.»

بیشتر بخوانیم:
+ نایین و خور و بیابانک از استان اصفهان شمالی حذف می‌شوند

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با اهل کاشانم از تغییر نام پیشنهادی اصفهان شمالی به گلساران خبر داد و گفت: با دستور کمیسیون شوراها این موضوع برای نوبت صحن علنی مجلس ارسال شد.

سید جواد ساداتی‌نژاد گفت: با توجه به مخالفت مردم اصفهان با اسم اصفهان شمالی و هم‌فکری‌های صورت‌گرفته با نمایندگان دیگر شهرها، توافق شد نام گلساران برای استان جدید با مرکزیت کاشان انتخاب شود زیرا در تمام شهرهای استان جدید مانند نظنز، گلپایگان، خوانسار و قمصر گل‌های زیادی دیده می‌شود.

ساداتی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چه زمانی طرح تصویب استان جدید به صحن علنی مجلس می‌رود، افزود: نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد ولی قطعا به دلیل یک ماه تعطیلی مجلس در فصل تابستان تا سه ماه آینده این موضوع نوبت صحن نخواهد داشت و شاید هم در دور بعدی مجلس مطرح شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.