خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای فرانسه

دیدار شهردار کاشان با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسهکاشان فردا ـ در دیدار شهردار کاشان با «ماریل دوسارنز» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه، ماریل دوسارنز خواستار خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای فرانسه شد.

دوسارنز با تأکید بر این‌که شهرت شهر شما از کشورتان فراتر رفته است، اظهار کرد: به فرهنگ و معماری ایران به خصوص کاشان باتمدن احترام می‌گذاریم و معتقدیم اشتراکات فرهنگی زیادی میان این کشور و فرانسه وجود دارد.

بیشتر بخوانیم:
+
امضا تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کاشان و نیشابور
+
«نوش‌آباد» و «اوپلیس تسیخه» گرجستان خواهرخوانده می‌شوند
رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه
در مجلس ملی فرانسه نیز که در این نشست حضور داشت؛ با ابراز شگفتی از حفظ فضاها و معماری با اصالت گذشته در کاشان، آن را اتفاقی شاخص در میان کشورهای مختلف به خصوص جوامع آسیایی دانست.

شهردار کاشان در این دیدار جایگاه ممتاز سابقه دیپلماتیک، پیوندهای مشترک در فرهنگ، هنر و ادبیات و نگاه عاشقانه به دنیا و انسان را از جمله ویژگی‌های دو کشور برشمرد.

سعید ابریشمی‌راد وی با بیان این‌که عنصری که انسان‌ها را فارغ از هر ملیتی به هم پیوند می‌زند فرهنگ است گفت: هنر و زیبایی‌های نهفته در هنر موجب می‌شوند ملت‌ها به هم نزدیک شوند.

ابریشمی‌راد با بیان این‌که شهرسازی گذشته کاشان مبتنی بر اقلیم و با رعایت اصل تناسب شکل گرفته است گفت: در ترکیب و تناسب شهری هویت محلات مبنای شکل‌گیری شهرها و هویت اجتماعی مسئله تعیین‌کننده در شهرسازی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که راهبرد عملی برای ترغیب مردم به حفظ بناهای تاریخی چه بوده، تأکید کرد: عموما مردم قدر هر چیزی که ارزش افزوده پیدا کند را می‌دانند و به سمتش تمایل پیدا می‌کنند، سعی کردیم برای این مناطق ارزش افزوده‌ای ایجاد کنیم و ارزش و بهای آن را افزایش دهیم بنابراین صاحبان بناها در حفظ این بناها کوشیدند.

در این دیدار که معاون رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تعدادی ازنمایندگان مجلس فرانسه نیز حضور داشتند، مدال مجلس ملی این کشور به شهردار کاشان و همچنین قطعه‌ای از کاشی با طرح دوره ایلخانی به ماریل دوسارنز اهدا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.