تفکیک وزارت صمت، خلاف عقل است

سید چواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا ـ نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در با بیان این‌که عدد و رقم دقیق هزینه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص نیست گفت:‌ فهم من از این موضوع این است که وزارت صمت به این دلیل ادغام شد که در حوزه بازرگانی و تولید یک تصمیم واحد گرفته شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد در رابطه با بحث با تفکیک وزارت صمت به تهران پرس گفت: این کار برای این انجام شد که بازرگانی و تولید صدمه نبینند و تصمیمات جامع باشند. ادغام برای این انجام شد که تصمیمات جامع هم حامی تولید باشد و هم بتوان بازار را کنترل کرد. به نظر من اگر اکنون ضعفی وجود دارد، باید ضعف را در همین ساختار برطرف کرد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: این‌که ما بخواهیم دوباره این دو را از هم جدا کنیم تا آن‌که در بخش بازرگانی است فقط به دنبال واردات باشد، و آن‌که در صنعت است فقط به دنبال تولید بدود، منطقی نیست. اگر بازرگانی و صنعت همدیگر را نفی کنند، هیچ دستاوردی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری برای تفکیک یا عدم تفکیک وزارت صمت باید با نگاه بلندمدت باشد زیرا نگاه کوتاه‌مدت درست، به مصلحت و علمی نیست.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، که مختصرا صمت نیز خوانده می‌شود، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی تیر‌ماه ۱۳۹۰ در راستای طرح کوچک‌سازی دولت با ادغام دو وزارت‌خانهٔ صنایع و معادن و بازرگانیتشکیل گردید.

وزرات صنایع و معادن هم پیش از آن با ادغام دو وزارت‌خانه صنایع سنگین و معادن و فلزت تشکیل شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.