۲۵۰ خانه توسط بخش خصوصی در کاشان بازسازی شده‌است

دیدار شهردار کاشان با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسهکاشان فردا – شهردار کاشان گفت: از ۲۲ سال پیش تاکنون پنج بنای تاریخی توسط مدیریت شهری کاشان و ۲۵۰ خانه تاریخی از سوی مردم و بخش خصوصی بازسازی شده است.

به گزارش مهر، سعید ابریشمی‌راد در دیدار با هیئت نمایندگان مجلس ملی فرانسه با بیان این‌که فرهنگ، هنر و ادبیات و نگاه عاشقانه به دنیا و انسان مشترکات دو کشور ایران و فرانسه است، اظهار داشت: هنر و زیبایی‌های نهفته در هنر موجب می‌شوند ملت‌ها به هم نزدیک شوند و عنصری که انسان‌ها را فارغ از هر ملیتی به هم پیوند می‌زند، وجوه مشترک فرهنگی است.

بیشتر بخوانیم:
+ خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای فرانسه

ابریشمی‌راد با بیان این‌که می‌توایم از ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه یکدیگر استفاده کنیم، ابراز داشت: کاشان به منطقه‌ای گردشگرپذیر تبدیل شده است اما برای آن‌که سرویس خوبی به گردشگران داخلی و خارجی بدهد نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است.

وی ضمن اشاره به انتخاب کاشان به عنوان شهر ملی نساجی کشور گفت: تکنولوژی پارچه زری‌بافی که مربوط به هزار سال پیش است، نشان‌دهنده هوش بالای مردمان در منطقه کاشان و مهم نشان دهنده شکوه تمدن این منطقه است.

شهردار کاشان خاطرنشان ساخت: در معماری گذشته ایران دو اصل تناسب و تقارن مبنای ساخت‌وساز، و تناسب با اقلیم، طبیعت و انتخاب نوع مصالح و فرم فضا کاملاً متناسب با شرایط و جغرافیا بوده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.