شکایت به کدام محکمه بردید

مصطفی جوادیکاشان فردا – بحث زیرگذر کاشان این روزها تابستان را داغ‌تر از قبل کرده است. بنده درباره اجرا‌شدن یا نشدن آن صلاحیت اظهارنظر در خود نمی‌بینم، اما به‌عنوان یک شهروند حق دارم به نزاع بزرگان اعتراض کنم.

آخرین اقدام مخالفین طرح، کشاندن بحث به شورای ترافیک استان بود؛ کاری که قبل از شروع عملیات اجرایی باید انجام می‌شد.

حتماً دوستان موافق و مخالف برای رسیدن به محل برگزاری جلسه شورای ترافیک از زیر یا روی ده‌ها پل در شهر زیبای اصفهان رد شده‌اند. اگر شهردار اصفهان یا شورای آن شهر می‌خواست برای ساخت هر یک از این پل‌های طویل این‌قدر دعوا و مرافعه و بحث جدل داشته باشد، اصفهان هم شهری بود مثل کاشان.

بیشتر بخوانیم:
+ «زیرگذر کاشان» ایمن و روان‌سازی ترافیک را به ارمغان می‌آورد

گروهی که یک روز به پل روبه‌روی مصلی افتخار می‌کردند، امروز منتقد زیرگذرند و جماعتی که پروژه میدان امیر را سر چوب کرده بودند، امروز حامی پروژه مدخل شده‌اند. اگرچه این مثال‌ها قیاس مع‌الفارق است، اما آن‌چه مسلم است نشستن شوراییان و شهرداران در همه ادوار به‌جای کارشناسان و متخصصین بوده است.

شوربختانه این دعوا به اصفهان کشید. هر دو جناح از اصفهان دل‌خوشی ندارند، اما برای به کرسی نشاندن حرف خود تن به محکمه زاینده‌رودیان دادند.

چه آن‌هایی که پیش‌ازاین مرکز استان را به اسراییل تشبیه می‌کردند، چه آن‌هایی که سودای استان‌شدن کاشان را دارند و…

«صلاح کار کجا و من خراب کجا»

من هم به‌جای کارشناسان اصفهان در آن جلسه بودم، زمانی که آن‌یکی با حرارت و برافروختگی در مخالفت با این طرح و دفاع نفس‌گیر این‌یکی در اجرای زیرگذر را نظاره‌گر بودم تعجب می‌کردم و می‌پرسیدم مگر این‌ها از دو کشور مختلف‌اند؟

بزرگان شهر!
طرحی مطرح و حتی آغاز شده است، راه‌حل مشکل، دعوا و تسویه‌حساب چپ و راست نیست. به منافع مردم فکر کنید!

شمایان امین بیت‌المال، خزانه‌داران دارالمؤمنین و پاک‌دستان و وارثان حق‌الناس هستید. بهترین تصمیم در این موقعیت مچ‌اندازی و طناب‌کشی و یارگیری نیست.

تصمیم عاقلانه، زیادکردن حجم آتش اختلاف از کاشان تا اصفهان نیست که دود آن در چشم کاشان خواهد رفت.

بزرگ‌واران! در محضر حضرت حق به خاطر این مردم نجیب دست از اختلافات بردارید و دعوا را به محکمه الهی بسپارید که از محکمه اصفهان طرفی بر نخواهید بست. چرا از ظرفیت بزرگان بهره نمی‌برید؟

بی‌شک اندک اختلاف را نیز می‌شود با پادرمیانی امام‌جمعه محترم حل کرد. هرچند ورود خیرخواهانه و صادقانه نماینده گرامی و تدبیر فرماندار می‌تواند راهگشایی را تسریع کند.

شعار خیرخواهی مردم از هر دو طرف به گوش می‌رسد. این شعار را با عمل پیوند زنید.

اجرکم عندالله

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید
شرمنده ره‌روی که عمل بر مجاز کرد

مصطفی جوادی – مشکات آنلاین

از این نویسنده:
+ هنر و فرهنگ در کاشان و نیشابور با نام «محمد غفاری» به کمال می‌رسند
+ از ضیافت حسینی تا خیابانی‌کردن نذورات
+ در مدح مدیحی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.