سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در کامو و چوگان تولید می‌شود

کامو و چوکانکاشان فردا – شهردار کامو و چوگان کاشان از تولید سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در این منطقه خبر داد و گفت: طرح جامع گردشگردی شهر کامو و چوگان کاشان تدوین می‌شود.

احمدرضا طحانی در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که آخرین نقطه گل‌خیز منطقه کاشان کامو و چوگان است، اظهار داشت: این شهر دارای سه خط صنعتی است که دو خط آن به تولید گلاب و عرقیات و خط سوم آن نیز به تولید اسانس مشغول است و با گل‌زارهای تحت کشت با وسعت ۱۸۰ تا ۲۰۰ هکتار سهم بسزایی در تولید گل، گلاب و عرقیات گیاهی دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ کامو و چوگان منطقه‌ای زیبا با جاذبه‌های گردشگری

وی با بیان اینکه شهر کامو و چوگان دارای ۱۵۰ کارگاه سنتی گلاب‌گیری است، افزود: برخی از این کارگاه‌ها دارای سیب سلامت هستند و به صورت مستقل محصولات خود را عرضه می‌کنند و واحدهای تولیدی فاقد سیب سلامت محصولات خود را از طریق خطوط صنعتی مستقر در این شهر به متقاضیان عرضه می‌کنند.

طحانی خاطرنشان ساخت: اسانس‌ این منطقه مستقیماً به فرانسه و گلاب آن به کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود.

شهردار کامو و چوگان کاشان تاکید کرد: در نظر داریم تمامی محصولات را به صورت مشارکتی در قالب یک برند تولید و عرضه کنیم و تورگردی و اقامت‌گاه‌هایی جهت بهره‌برداری در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گفته وی برج میرزاخان و برج شیخی از جمله بناهای تاریخی این شهر است که به ثبت رسیده است و در نظر است سایر ابنیه تاریخی این منطقه نیز با همکاری میراث فرهنگی کاشان به ثبت برسد.

طحانی وسعت منطقه کامو و چوگان را دو هزار و ۵۰۰ هکتار و جمعیت آن را تا پنج هزار نفر عنوان کرد و افزود: محصولات شاخص این خطه گل محمدی و انگور است.

شهردار کامو و چوگان با بیان این‌که سالانه در حدود ۶۰۰ هزار لیتر گلاب، و از هر ۱۰ تن گل نیز حدود چهار کیلو اسانس تولید می‌شود، گفت: کارگاه‌های این منطقه تا شهریور‌ماه فعال هستند و تعداد محدودی از کارگاه‌ها نیز در فصل پاییز و زمستان تولید دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.