آیا استان کاشان تشکیل خواهد شد

کاشان فردا – آینده قابل پیش‌بینی نیست، اما می‌توانیم به شکل‌گیری آن یاری رسانیم. نگریستن به آینده هرچند دشوار باشد، ضروری و جذاب است.

تهدیدها آن‌قدر زیادند که حتی تلاش اندک برای آینده بهتر از عدم تلاش و کوشش است.  آینده متعلق به کسانی است که این ضرورت را تشخیص داده و شناخت و ساخت آینده، آنان را به خود مشغول کرده است. تاریخ کسانی را که در هنگام تغییر و تحول آن حضور ندارند، فراموش خواهد کرد، زیرا آینده همان ساختن است.

طرح تشکیل استانی در شمال استان اصفهان مصداق ساختن آینده است. آینده متعلق به کسانی است که آن‌را از رهگذر آثار و نشانه‌هایش در گذشته و حال مورد بررسی قرار دهند. زیرا آینده در گذشته و حال مخفی است. تشکیل استان، آرمان جدی مردمان این دیار در گذشته و حال بوده است.

بیشتر بخوانیم:
+ طرح استان جدید در صحن هم رای نیاورد، برای ما یک موفقیت است

منطقه شمال استان اصفهان در مرحله آفرینش آینده خود است. ما در منطقه شمال استان اصفهان همان چیزی هستیم که انجام داده‌ایم، و آن‌چه خواهیم بود که انجام می‌دهیم.

اگر می‌خواهیم آینده بهتری برای منطقه شمال استان داشته باشیم، اگر می‌خواهیم بخشی از مشکلات حال و پیش روی خود را حل کنیم؛ و اگر می‌خواهیم بخشی از شاخص‌های پیشرفت خود را ارتقا دهیم، باید تلاش کنیم تا بتوانیم از روزنه‌هایی که کماکان گشوده باقی مانده‌اند عبور کنیم و با کارت‌هایی که در دست‌ِمان باقی مانده‌اند حرفه‌ای‌تر بازی کنیم.

بعد از پنجاه سال آرزومندی، روزنه‌ای جدید برای تشکیل استان گشوده شده است، لذا باید به تشکیل استانی جدید در منطقه خود خوش‌بین باشیم و گذشته را چراغ راه آینده قرار دهیم.

باید باور کنیم که پیگیری برای تشکیل استان اصفهان شمالی یا گلساران و هر نام دیگر، دریچه و روزنه‌ای است که کماکان به روی ما باز است و باید از هر لحظه‌ای و اقدامی برای ساختن آینده بهتر بهره برد.

علی‌اصغر شیره‌پز آرانی ـ کانال کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.