فاصله ما و هنرمندان با اسوه حسنه

عبدالرضا مدرس‌زاده استاد ادبیات دانشگاه آزاد کاشانکاشان فردا – بار دیگر خبر ازدواج دوم یکی از هنرمندان نامدار و نام‌آشنای کشور، رسانه‌ای شده است و طبق معمول موجی از واکنش‌ها را برانگیخته‌است.

قاعدتا ورود به مسایل شخصی دیگران، کاری شرعی و اخلاقی نیست، اما از آن‌جا که کسانی مانند هنرمندان و ورزش‌کاران در روزگار ما، در جایگاه الگو و نمونه‌های شخصیتی مطرح شده‌اند، که مع‌الاسف بسیاری جوانان هم از آنان‌تاثیر پذیرفته‌اند، نمی‌توان درباره کنش‌های شخصیتی آنان‌ واکنشی نداشت.

طبعا ازدواج دوم ـ با وجود ممنوعیت عرفی در ایران ـ اشکال شرعی ندارد، ولی تاکید بر این نکته که بی‌اتفاق طلاق از همسر اول جدا زندگی می‌کنم و این همسر دوم تنها همسرم‌ محسوب می‌شود و مانند اینها، خود نوعی دامن‌زدن به ناهنجاری اخلاقی و نشانی غلط به مردم و جوانان دادن است.

بیشتر بخوانیم:
+ سئوال جالب شهید مطهری از کسانی که می‌خواهند همسر دوم بگیرند

این شکل اعلام موجودیت(!) همسر دوم، خود گونه‌‌ای بی‌اخلاقی و آسان‌پنداشتن پیوند زنا‌شویی و راحت کسی را کنار گذاشتن، زیبنده اشخاصی نیست که سه دهه است با هنرنمایی خود بین مردم جایی بازکرده‌اند و اکنون آنان را دچار سرخوردگی و ناامیدی و حتی نفرت می‌کنند.

کاش همه چهره‌های روحانی و سیاسی و ورزشی و هنری در چنین مواقعی، بیشتر قدر شأن و جایگاه خویش را بدانند و بر همه نقش‌ها و هنرهای خویش، نقش مدارا با همسر اول و یا نرفتن به سوی برخی بی‌اخلاقی‌های زناشویی را هم بازی می‌کردند تا در چشم مردم به عنوان هنجارشکن و … خود را معرفی نکنند.

نکته تلخ ماجرا این‌جاست که برخی از این نامداران، بی.داشتن زیرساخت‌های محکم اخلاقی و دینی و به مدد شهرت ناگهانی خویش اوج گرفته‌اند و اکنون به‌آسانی و در کمال تعجب در معرض سقوط قرار می‌گیرند.

قرآن کریم پیامبر صلوات‌الله‌علیه را اسوه نیک و حسنه برای بشریت معرفی می‌کند و مرور زندگی همه ما نشان می‌دهد که هرجا به لغزش و انحرافی دچار شده‌ایم، از این اسوه حسنه و خداوندگار اخلاق دور افتاده‌ایم.

خداوند به همه ما حسن عاقبت و عافیت عنایت فرماید.

عبدالرضا مدرس‌زاده – کانال پژواک روشنگری

از این نویسنده:
+ جمهوری مداحان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.