کارگاه تخصصی بومگردی با حضور دهیاران و شوراهای بخش میمه

برگزاری کارگاه تخصصی بوم گردی در کاشانکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: کارگاه تخصصی بوم‌گردی و توسعه پایدار با هدف آشنایی دهیاران و شورای اسلامی روستاهای بخش میمه در کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی این اداره مهران سرمدیان افزود: این کارگاه سه‌شنبه ۱۱تیرماه در خونه نقلی کاشان برگزار شد و حاضرین با مفهوم بومء‌گردی ،اقامت‌گاه‌‌های بوم‌گردی و آشنایی با ضوابط احداث این نوع واحدهای اقامتی آشنا شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ گردشگری روستایی ظرفیتی مغفول در کاشان
+ روستایتان را مدرن نکنید

وی با اشاره به توجه و حمایت ویژه دولت از طرح‌های بوم‌گردی و احداث این نوع اقامتگاه‌ها تصریح کرد: اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی می‌تواند نقش چشم‌گیری در توسعه اقتصاد محلی، اشتغال‌زایی و کاهش روند مهاجرت از روستاها به شهرها داشته باشد.

اکبر رضوانیان نایب‌رئیس جامعه حرفه‌ای اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی کشور نیز گفت: اتفاق ایجاد این اقامت‌گاه‌ها از سال 82 رقم خورد و افرادی که این حرکت را شروع کردند،7 نفر بودند و با وجود مشکلات اولیه، با استقبال گردشگران داخلی وخارجی روبه‌رو شدیم چرا که گردشگر دنبال تآسیسات مدرن نبود و بیشتر دنبال تجربه جدید بودند.

رضوانیان تاکید کرد: در صورت وجود اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی مناسب، مسافران و گردشگران می‌توانند با سفر به مناطق طبیعی و روستایی با آداب و رسوم و فرهنگ روستاها آشنا شده و زندگی روستایی را همراه با خانواده‌های روستایی تجربه کنند.

در حاشیه این کارگاه تخصصی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی کاشان و جاذبه‌های طبیعی و بوم‌گردی شهر برزک بازدید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.