سرانه تولید زباله در کاشان از برخی کلان‌شهرها بیشتر است

سطل‌های زباله (فان) کاشان تا پایان تابستان جمع می‌شودکاشان فردا – معاون خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: گرمای شدید و وزش بادهای محلی در تابستان و همچنین پراکندگی شهری موجب دشوارترشدن فرآیند خدمات‌رسانی در زمینه جمع‌آوری زباله در کاشان است.

محمدرضا خالدی، در گفت‌وگو با رادیو کاشان، با اشاره به تولید 150 تا 170 تن زباله به صورت روزانه در کاشان خاطرنشان کرد: سرانه میزان تولید زباله در این شهر حتی نسبت به برخی کلان‌شهرها مانند اصفهان و تهران نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانیم:
+ سطل‌های زباله کنار خیابان‌ها تا پایان تابستان جمع‌آوری می‌شود
+ جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی نظارت بیشتری می‌خواهد

وی، در خصوص علت جابه‌جایی زمان آغاز جمع‌آوری زباله از ساعت 21 به 22:30 گفت: با توجه به برنامه شبانه اوقات فراغت شهروندان به منظور مراعات شرایط آنان و همچنین تسهیل در فرآیند جمع‌آوری زباله، این تصمیم اتخاذ شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان، با تأکید بر این‌که همراهی شهروندان در موضوع مدیریت پسماندها حائز اهمیت است عنوان کرد: شهروندان پیش از تصمیم برای دفع زباله‌ها باید نسبت به مدیریت آن به ویژه موضوع تفکیک از مبدا توجه ویژه داشته باشند.

شیرابه‌ها از فاضلاب شهری خطرناک‌تر است
خالدی، تولید شیرابه‌ها از زباله‌ها را حتی خطرناک‌تر از فاضلاب‌های شهری دانست و افزود: پسماندهای حاصل از میوه‌ها و سبزیجات، غذاهای دارای رطوبت به علاوه گرمای شدید تابستان در کاشان موجب افزایش تولید شیرابه در زباله‌ها می‌شود که با عملکرد صحیح شهروندی قابل مدیریت است.

وی، از شهروندان درخواست کرد با همکاری و تعامل خود در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها، در مدیریت صحیح هزینه‌هایی که توسط آنان برای مدیریت شهر پرداخت می‌شود، نقش‌آفرینی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.