آغاز برداشت طالبی و گرمک در کاشان

طالبیکاشان فردا – برداشت طالبی و گرمک از 250 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کاشان آغاز شد.

به گزارش صداوسیما؛ معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: حدود ۴۰۰ بهره‌بردار از هر هکتار بیش از 20 تن طالبی و گرمک برداشت می‌کنند.

عباس معینی‌فر افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن محصول طالبی و گرمک از مزارع کشاورزی کاشان برداشت و افزون بر 10 میلیارد تومان عاید کشاورزان شود.

وی گفت: محصول طالبی که 90 درصد آن در بخش مرکزی تولید می‌شود علاوه بر مصرف داخلی، به استان‌های قم، تهران، همدان و شهرهای مجاور صادر می‌شود.

برداشت طالبی در کاشان از روزهای نخست تیر آغاز شده و تا روزهای پایانی مردادماه ادامه دارد.

طالبی مملو از بتاكاروتن است كه در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود. بتاكاروتن یك آنتی‌اكسیدان بسیار عالی است كه از سرطان پیشگیری می‌كند، كلسترول را كاهش می‌دهد و درصد بیماری‌های قلب و عروق را به طرز چشمگیری كم می‌كند.

این ویتامین در بهبود بینایی و حفظ سلامت و طراوت پوست، نقش ارزنده‌ای دارد. به علاوه بتاكاروتن بالای طالبی، مانع بروز آب مروارید در سال‌مندان می‌شود. طالبی همچنین حاوی ویتامین ث و علاوه بر آن، مواد مغذی دیگری مثل پتاسیم، اسید فولیك، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های ب6 است.

طالبی میوه ای خنک و اشتها آور است و به دلیل دارابودن درصد بالای آب، فیبر و مواد معدنی مناسب، ادرارآور و ملین است. كسانی كه مرض قند یا ورم معده دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت كنند و کمتر مصرف كنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.