سرانه ورزشی هر شهروند کاشانی یک پنجم شاخص تعریف شده‌است

سرانه ورزشی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان از وجود ۸۳ هزار و ۳۳۸ هزار مترمربع مکان ورزشی زیر پوشش این اداره خبر داد و گفت: سرانه ورزشی هر شهروند کاشانی ۲۳ سانتی‌مترمربع است.

محمدجواد سلامیان‌زاده پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده این شهرستان به ترتیب ۶۶ هزار و ۷۰۰ و ۱۶ هزار و ۶۳۸ مترمربع است، افزود: سرانه ورزشی استاندارد در برنامه ششم توسعه برای هر نفر ۱۲۰ سانتی‌مترمربع تعریف شده است.

وی با اشاره به این‌که کاشان پس از اصفهان پرجمعیت‌ترین شهرستان استان اصفهان است، تصریح کرد: این خطه پس از اصفهان دارای پایین‌ترین سرانه ورزشی استان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان همچنین از ۱۶ هزار ورزش‌کار سازمان‌یافته در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود یک سوم این ورزش‌کاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی ۱۰۷ باشگاه ورزشی دارای مجوز در این شهرستان فعالیت می‌کند که از این شمار ۲۰ باشگاه مخصوص بانوان، ۳۲ باشگاه ویژه مردان و ۵۵ باشگاه نیز در زمان‌های جداگانه به صورت مشترک استفاده می‌شود.

سلامیان‌زاده یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ پرونده برای صدور و یا تمدید باشگاه ورزشی در این شهرستان درخواست شده است.

وی با توجه به توان‌مندی ورزش‌کاران کاشانی در استان، کشور و رقابت‌های بین‌المللی ضرورت نگاه خاص مدیران استانی و کشوری را به ورزش این منطقه خواستار شد.

در شهرستان ۳۶۵ هزاری نفر کاشان ۴۵ هیئت ورزشی فعالیت می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.