انتقال مشاغل مزاحم شهری به صنایع کارگاهی امیرکبیر

کاشان فردا – مدیر حوزه سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورد‌ های کشاورزی شهرداری کاشان، با تأکید بر آمادگی مدیریت شهری برای انتقال مشاغل مزاحم، از شهروندان خواست نسبت به گزارش موارد آزاردهنده در محیط زندگی خود اقدام کنند.

شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر کاشانعلی‌اصغر شقایقی، در گفت‌وگو با رادیو کاشان؛ کشتارگاه صنعتی، صنایع کارگاهی و رسیدگی به مشاغل مزاحم شهری، مدیریت میوه و تره‌بار و بازار روز و شب را از جمله موارد تحت نظارت حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ذکر کرد.

وی، استخدام دامپزشک ویژه کشتارگاه برای نظارت بر فرآیند کشتارها از سال 96 را خاطرنشان کرد و گفت: تنها پس از معاینه احشام و در صورت تایید و صلاحدید دامپزشک متخصص، فرآیند کشتار در سالن مربوطه صورت می‌گیرد.

شقایقی اعلام کرد: در حالی که تا پیش از این، گوشت تنها سه ساعت بعد از کشتار دام آماده عرضه می‌شد، اما در حال حاضر از عصر روز قبل تا صبح روز بعد در سردخانه نگه‌داری می‌شود تا در صورت هر گونه مشکل، از چرخه عرضه خارج شود.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کاشان، درج برچسب‌های زرد و سفید به ترتیب برای گوشت حاصل از کشتار دام‌های نر و ماده به منظور سهولت دسترسی و شناخت بهتر و استفاده بهتر مصرف‌کنندگان را یادآور شد.

شقایقی، در ادامه با اشاره به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مبنی بر ممنوعیت مجوز فعالیت مشاغل مزاحم شهری، گفت: از سال 1380 در شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر مکانی برای استقرار این مشاغل مزاحم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به 62 بلوک، 670 قطعه زمین دارای مالک و یک هزار و 88 قطعه زمین متعلق به شهرداری در این شهرک افزود: 734 از این تعداد تاکنون واگذار شده و 354 مورد نیز قابلیت واگذاری دارد تا پس از تشخیص کمیسیون این اختصاص صورت پذیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.