آغاز برداشت محصول شاتوت در برزک کاشان

برداشت شاتوت در برزک کاشانکاشان فردا – برداشت شاتوت مرغوب‌، محصول شاخص شهر برزک این روزها در این شهر آغاز شده است.

به گزارش صدا وسیما، مدیر جهاد کشاورزی کاشان، بیش از 900 خانوار برزکی را از روزهای نخست تیر تا پایان مرداد‌ماه مشغول برداشت این محصول با ارزش غذایی بالا دانست و گفت: بیش از 50 هکتار از 70 هکتار توتستان شاتوت این شهرستان، در برزک یکی از قطب‌های مهم این میوه تابستانی در کشور است.

بیشتر بخوانیم:
+
گلاب برزک سالیانه بیش از یک میلیون دلار ارزآوری دارد

مجید کافی‌زاده افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و خاک غنی برزک، وسعت زیرکشت این محصول در سال‌های گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت شاتوت به بیش از 400 تن برسد.

وی، شاتوت تولیدی برزک را علاوه بر تامین بازارهای استان، قابل ارسال به استان‌های تهران، کرمانشاه و مرکزی بیان کرد و گفت: گل محمدی، شاتوت، آلو و گردو به ترتیب از محصولات شاخص و مرغوب شهر برزک از شهرت خاصی برخورداراند.

در فصل برداشت شاتوت هرساله گردشگران بسیاری به برزک سفر کرده و علاوه بر استفاده از طبیعت بکر این شهر از مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهر نیز بازدید می‌کنند.

شاتوت میوه‌ای است سرخ‌گون دارای انواع ویتامین‌ها، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم و از طبیعتی سرد و خشک برخوردار است و در کنترل فشار خون، فرو نشاندن عطش و برطرف کردن صفرا نقش به‌سزایی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.