جایزه ۲۰۱۹ Architizer به بانوی کاشانی اعطا شد

نمایی از یکی از اتاق‌های خانه تاریخی سعادت کاشان که برنده architizer شدهکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: موسسه بین‌المللی Architizer جایزه سال ۲۰۱۹ خود در بخش حفظ آثار معماری به خاطر مرمت و معماری خانه تاریخی سعادت این شهرستان به پریسا منوچهری اعطا کرد.

به گزارش روابط عمومی این اداره مهران سرمدیان افزود: این موسسه با برگزاری مسابقه در راستای معرفی و ارتباط معماران و سازندگان محصولات ساختمان‌سازی از طریق محتوای انگیزشی و با هدف شناسایی بهترین معماران جهان اقدام می‌کند.

سرمدیان خاطرنشان ساخت: جایزه آرکیتایزر بزرگ‌ترین برنامه اهدای جایزه‌ها با هدف پیشبرد معماری و ساختمان‌سازی و برگزاری مراسم بهترین محصول معماری سال است و در ۴۲ بخش مختلف معماری و ساختمان برای فراهم‌سازی زمینه‌های قدردانی از معماران برگزار می‌شود، اثر این معماران در مقابل دید ۴۰۰ میلیون نفر مخاطبان جهانی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خانه سعادت به عنوان یکی از بهترین طرح‌های معماری سال ۲۰۱۹ در کتابی به همین نام توسط ناشر فرهنگی و هنری Phaidon منتشر می‌شود.

خانه تاریخی سعادت مربوط به دوره قاجار است که با شکل معماری گودال‌باغچه و در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در کوی دومسجدان کاشان قرار دارد.

این بنا توسط مالکان قبلی در حال تخریب و تفکیک بود که در سال ۱۳۹۱ توسط خانم پریسا منوچهری خریداری شد و با دقت نظر فراوان و توجه به تمامی جزئیات و رعایت موازین فنی و تخصصی مرمت و با گرفتن مشاوران متخصص، متعهد و پیمان‌کاران و مجریان مجرب نسبت به مرمت و باززنده‌سازی آن اقدام شد.

شهرستان کاشان دارای حدود ۸۰۰ خانه دارای ارزش تاریخی است که ۱۰۵ باب آن‌ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.