تقدیر از مستندسار کاشانی در شب کارگردانان سینمای مستند

تقدیر از سید مهدی موسوی به خاطر مستند همه نیمه منکاشان فردا – سیدمهدی موسوی برزکی فیلم‌ساز کاشانی به خاطر ساخت مستند «همه نیمه من» تندیس انجمن صنفی کارگردانان مستندساز ایران را دریافت کرد..

موسوی به پایگاه خبری اهل کاشانم گفت: در نخستین شب کارگردانان سینمای مستند ایران از سه کارگردان مستندساز در بخش‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند تقدیر شد که تندیس بخش مستند نیمه‌بلند به فیلم «همه نیمه من» اهدا شد.

بیشتر بخوانیم:
+ فیلم داستانی «عزیز» بالاترین جوایز را به‌خود اختصاص داد

وی افزود: شب کارگردانان سینمای مستند با حضور تمام کارگردانان سینمای ایران در هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد. که در این مراسم از مقام و زحمات محمد تهانی‌نژاد و ابراهیم مختاری دو کارگردان پیشکسوت و از ستون‌های سینمای مستند ایران تجلیل شد.

موسوی درباره موضوع مستند همه نیمه من گفت: این مستند ۵۷ دقیقه‌ای شرایط زندگی ترنس‌های زن (ام تو اف) را با سه رویکرد، شرایط موجود قبل از عمل جراحی، تلاش تا مرحله رسیدن به عمل جراحی و در آخر زندگی پس از عمل نمایش می‌دهد.

وی خاطرنشان ساخت: تحقیق و پژوهش این فیلم شش ماه طول کشید و فیلم‌برداری آن در ۱۳جلسه در شهرهای همدان و تهران صورت گرفت.

موسوی پرداختن به این موضوع را یک مسئله انسانی و از دغدغه‌های اجتماعی دانست و افزود: به خاطر شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه خانواده‌های دارای این چنین فرزندانی قادر به پذیرش جراحی نیستند و یا این‌که بعد از عمل جراحی مشکلاتی برای این افراد در جامعه‌پذیری و پذیرش آن‌ها در خانواده‌ها به وجود می‌آید.

کارگردان فیلم مستند نیمه‌بلند خاطرنشان کرد: در ساخت این مستند رضا قاسمی به عنوان فیلمبردار، امید زیباکلام صدابردار، حجت‌الله معراج تدوین، علی گرجی دستیار کارگردان، و تهیه‌کنندگی مشترک سید مهدی موسوی برزکی و مرضیه سادات‌الحسینی همکاری داشتند.

سید مهدی موسوی برزکی از اعضای انجمن مستندسازان ایران است که مستند‌های؛ شیخ علی، زخم، زندگی شاید همین باشد، و در بخش فیلم کوتاه مشتری و عزیز را در کارنامه هنری خود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.