کاشان خاستگاه بخشی از هنرهای آیینی سنتی است

داوود فتحعلی‌بیگیکاشان فردا – داوود فتحعلی‌بیگی، در دیدار با شهردار کاشان با بیان این‌که خود را سرباز کوچک فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌دانم اظهار کرد: تا کنون بضاعت اندک خود را در این مسیر صرف کرده‌ام چراکه نگران نمایش‌های آیینی سنتی هستم.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه‌های هنر و تئاتر ما ارزش این‌گونه نمایش‌ها را نمی‌دانند خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه نمایش روحوضی دیگر در تهران به عنوان یکی از قطب‌های این نمایش وجود ندارد و سایر قالب‌ها هم سرنوشت مشابهی پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان میزبان «جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی» شد

این باز‌یگر، نویسنده، کارگردان با بیان این‌که خاستگاه بخشی از هنرهای آیینی سنتی منطقه کاشان مبتنی بر معماری اصیل آن است عنوان کرد: در کاشان خوشبختانه هنوز بستر معماری غنی وجود دارد که زمینه‌ای برای حفظ و احیای هنرهای آیینی سنتی ماست.

عضو ستاد مرکزی و مسئول دبیرخانه جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی نیز در این دیدار عنوان کرد: در سال‌های گذشته تقاضاهای زیادی برای رفتن جشنواره به شهری غیر از تهران مطرح گردید اما هیچ وقت اعتماد ما نسبت به آن‌ها جلب نشد.

مهدی حاجیان تصریح کرد: امسال با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی کاشان از یک طرف و دوستان فعال در این عرصه که پیش‌قدم شدند ما را متقاعد کردند تا اجرای نیمی از جشنواره را به کاشان واگذار کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری هرچه بهتر این رویداد که با همت بخش خصوصی و با همکاری شهرداری و دیگر نهادها در کاشان انجام خواهد پذیرفت، زمینه برای برگزاری سال‌های آتی این جشنواره نیز فراهم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.