طرح شهرک صنعتی سوم کاشان دوباره تصویب شد

کاشان فردا – طرح ساخت شهرک صنعتی سوم کاشان که سال ۱۳۷۲ برای نخستین‌بار به تصویب هیات وزیران رسیده بود، پس از ۲۶ سال دوباره در دستور کار قرار گرفت.

شهرک صنعتی ۳ کاشان به بهره‌بردای می‌رسدفرماندار کاشان در این زمینه اظهار داشت: برای نخستین‌بار نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان با نظر مساعد استاندار در کاشان تشکیل و طرح شهرک سوم صنعتی پس از برطرف‌شدن کاستی‌ها دوباره در این کارگروه مطرح شد.

بیشتر بخوانیم:
+
سومین شهرک صنعتی کاشان در مسیر قم – کاشان جانمایی شد

علی‌اکبر مرتضایی تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی این شهرک در ۱۵۰ هکتار از زمین‌های مجاور آزادراه کاشان- قم، پیش از خزاق و از طرفی اختصاص آن به صنایع دانش‌بنیان، پیش‌بینی می‌شود از کشش لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و استقرار صنایع برخوردار باشد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ شهرک صنعتی در این شهرستان یادآور شد: تنها ۲ شهرک از میان شهرک‌های مستقر، زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

مرتضایی از تصویب طرح ساخت شهرک ماهیان زینتی کاشان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان پس از نزدیک به یک دهه خبر داد و گفت: پرورش و تکثیر ماهیان زینتی به عنوان صنعتی نوپا در بخش کشاورزی، با ایجاد جاذبه های گردشگری نیز می‌تواند همراه باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ با تولید ۷۰ درصد ماهیان زینتی، راوند شهرک ماهیان زینتی ندارد

فرماندار کاشان از راوند به عنوان نخستین نقطه توسعه این صنعت در کشور نام برد و اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار در قالب ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک در پرورش ماهیان زینتی فعالیت دارند و البته برخی نیز به صورت غیررسمی در واحدهای مسکونی یا باغ‌ها به صورت پراکنده به این حرفه مشغول هستند که در مجموع با تولید نزدیک به ۴۰ میلیون قطعه ماهی در کنار تامین بخشی از نیازهای بازار داخلی، نیم نگاهی به صادرات نیز دارند.

مرتضایی ادامه داد: پس از ابلاغ این مصوبه به جهاد کشاورزی، ۵۰ هکتار از زمین‌های جانمایی شده در جوار آزادراه کاشان- قم جهت آغاز عملیات اجرایی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.