انصاف را فراموش نکنیم

کاشان فردا –  شنیده‌های موثق، حاکی از دعوت دادستان محترم کاشان از برخی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و برگزاری نشست مشترکی جهت رفع سو‌ءتفاهمات، ابهامات و مجادلات اخیر است.

نشستی موفقیت‌آمیز که می‌توان آن را سرآغازی برای هم‌افزایی بیشتر بین گروه ۴+۱ شورای شهر و شهردار به منظور ادامۀ پرشتاب مسیر آبادانی و سازندگی کاشان تعبیر و تفسیر کرد.

اقدام به‌موقع و متعهدانه دادستان محترم جناب آقای تکبیرگو و ورود به معرکه‌ای که بازنده‌ای جز شهر کاشان و شهروندان آن نداشت، ستودنی است و تاکید وی بر تمکین مخالفین پروژه زیرگذر به قانون، نشان از دیدگاه توسعه‎محور، قانون‎گرا و آینده‌نگر ایشان دارد.

آن‌چه مسلم است، توسعه و آبادانی «کاشان» منحصر به یک پروژه عمرانی خاص نیست و پرهیز از سیاسی‌کاری و تمکین به قانون نیز در بازۀ زمانی خاصی تعریف نمی‎شود. چه آن‌که، نه تنها آینده‌نگری که شرافت و مروّت هم حکم می‎کند که در رقابت‌های سیاسی و یا حتی کدورت‌های شخصی، بهانه‌تراشی و سنگ اندازی محور فعالیت‎های مدیر و یا مقام مسئولی قرار نگیرد.

بیشتر بخوانیم:
+ مخالف، ناسازگاری و سنگ‌اندازی

از این رو، شایسته نیست کسانی که در پروژه‌های عمرانی کاملاً غیرضروری و یا غیرکارشناسی مثل خیابان امیریه، پل مصلی و … چشمان خود را بسته و به آسانی از کنار تضییع بیت‌المال مسلمین عبور کرده‌اند، امروز در سلسله اقداماتی غیرمنصفانه (علنی یا غیرعلنی) با اشکال‌تراشی یا ایرادات شبه‌قانونی، زمین‌گیر کردن شهردار و شهرداری را دنبال کنند.

زمین‌گیر کردن می‌تواند با شایعه‌پراکنی در فضای عمومی و انتشار اخبار غیرواقع در فضای مجازی باشد و سنگ‌اندازی نیز یک روز در قامت مخالفت با پروژه زیرگذر مدخل شهر ظاهر می‌شود و روز دیگری با گیردادن به تشکیل شورای مشورتی هنرمندان و شاید فردا هم با تحت فشار قراردادن شهردار برای انتصاب «این» و عزل «آن» و …

پیشرفت و سازندگی کاشان بیش و پیش از آن‌که به برند و عنوان «استان» نیاز داشته باشد، نیازمند اتحاد و همدلی است. نیازی که انصاف مقدّمه و مقوّمه آن است و بزرگان آیین ما در این خصوص فرموده‌اند: «لا دین لمن لا انصاف له».

«انصاف» لازمۀ دین‌داری و پیروی از شریعت محمدی(ص) است و بر این مبنا، اگر اعضای محترم شورای اسلامی شهر می‌خواهند که دین‎دار و شریعت‌مدار باقی بمانند و بر اساس همان نطق معروف آقای علی رسول‌زاده ریاست محترم شورای شهر: «جوابی برای خدای خود، وجدان و مردم» داشته باشند، انصاف را فراموش نکنند!

محسن غیاثی ـ کاشان نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.