اختصاص ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نوسازی بافت‌های فرسوده

بافت سنتی و قدیمی کاشانکاشان فردا – برای نوسازی و احیای هویت بافت‌های فرسوده کاشان ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه تخصیص یافت.

به گزارش مشکات آنلاین کارشناس باز آفرینی اداره راه و شهرسازی کاشان از بازآفرینی سوله‌ای ۵ هزار متری در خیابان کارگر خبر داد و گفت: با تغییر کاربری در این مکان سالن همایش کتاب‌خانه با مخزن و محل مطالعه، خانه خوش‌نویسان، بازی خانه، سالن پلاتو، کافه کتاب، سایت اینترنت و کارگاه‌های آموزشی به مجموعه فرهنگی کاشان اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+
شناسایی ۷۰۰ بنای واجد حفاظت و نگه‌داری در بافت تاریخی کاشان
+
بافت قدیمی کاشان؛ هویتی که فراموش شده است

محمد نوری، ارتقای هویت و منزلت مکانی، افزایش حکمرانی محلی و کاهش فقر را از جمله اهداف این طرح بیان کرد و افزود: همچنین خانه قطان با زیربنای بیش از یک هزار مترمربع در خیابان محتشم به سرای محله تغییر کاربری می‌شود.

وی گفت: در طرح بافت فرسوده، ساختمان‌های بالای ۳۰ سال مشمول طرح حمایتی می‌شوند و خانه‌های تاریخی شهر کاشان در طرح بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده در دستورکار قرار گرفته است.

کارشناس بازآفرینی اداره راه و شهرسازی کاشان افزود: به ازای هر واحد مسکونی دارای سند در محدوده بافت فرسوده، ۴۰ میلیون تپمان با کارمزد ۹ درصد و ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و باز پرداخت بلندمدت پرداخت می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.