منطقه «خارو» اردستان پناهگاه حیات وحش شد

منطقه 'خارو' اردستان پناهگاه حیات وحش شدکاشان فردا – منطقه شکار ممنوع خارو در شمال شهرستان اردستان، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.

گونه‌هایی مانند قوچ و میش، کل و بز، کاراکال، گربه شنی، کفتار، گرگ، روباه، پلنگ، جبیر، هوبره و زاغ بور که جزو گونه‌های کمیاب و درحال انقراض ویژه اقلیم کویری است، در پناهگاه حیات وحش خارو به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانیم:
+ قمصر و برزک به منطقه حفاظت شده کرکس پیوست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان دوشنبه به ایرنا گفت: منطقه شکار ممنوع خارو با وسعت ۱۰۲ هزار هکتار از نقاط بکر شهرستان اردستان و در جوار پارک ملی کویر، به دلیل نداشتن تداخل با املاک شخصی و روستاها از ظرفیت منحصر به فردی در منطقه کویر مرکزی ایران برخوردار است.

حسین شواخی افزود: پس از بازدید بازرسان سازمان از این منطقه و اعلام نظر موافق، در نهایت موضوع ارتقای منطقه خارو و کوه بزرگی نائین در مجموع با وسعت ۵۰۰ هزار هکتار در آخرین نشست شورای عالی محیط زیست کشور  مصوب شد.

وی یادآور شد: خارو با میزبانی گونه‌های گیاهی و جانوری گوناگون، نخست در سال ۹۰ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و از سال ۹۴ طرح ارتقا در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

نزدیک به ۲ میلیون هکتار از عرصه‌های استان اصفهان در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که یک میلیون هکتار پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده و پناه‌گاه‌های حیات وحش است و یک میلیون هکتار دیگر نیز منطقه شکار ممنوع محسوب می‌شود.

اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.